Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 20 december 2010

Dan före dan före dan före dan före dopparedan ...

Av Lizzie - 20 december 2010 18:15

PS I går anlände förresten Springertidningen   och bilden nedan ( iofs svart/vit ) hade tagits med vid resultatredovisningen, och dessutom hade Barbro, som håller i Lydnadshörnan  skrivit och berättat detaljerat om hur själva momentet "dumrutan" går till ..   !! Kul !!


                 

Fast det är inte riktigt med sanningen överensstämmande, för det  PS:et avslutade nämligen ett inlägg som jag hade skrivit den 18:e dec i fjol ...  och liite skoj var det ju att titta tillbaka och se att just dumrutan är ett av dom moment som inte bara en gång i år faktiskt höjts till  en tia i betyg .. !

Men i dag den 20 dec så landade äntligen julnumret av Springertidningen i lådan, och jag var så klart nyfiken att se om  raderna jag skickat in från  de tre sista tävlingarna för i år kommit med ..   !!

Tyvärr måste jag nog erkänna att jag nästan blev  lite generad ..   över det snälla som Lydnadshörnans Barbro lagt till ...   för jag fick nämligen en hel sida om bara mej ..    , och som om inte det skulle räcka så har jag även fått en hel egen sida på kennel Rowntrees julannons ...   !!!

Näe, nu ropar matte att jag ska hjälpa henne att kolla så att vi inte har missat nån som vi skulle skicka julkort till ...   så jag avslutar som vanligt med :

Hej hopp !

// Lizzie

  



PS Kolla förresten på min vanliga  "sida"  att det även har börjat trilla in julkort till mej, och dom är jättefina   Tack snälla    ! DS

 
 
Brollan

Brollan

20 december 2010 19:26

Jag tänker gå runt med tidningen i munnen i hela byn och visa upp syster yster ;-) "Stolt som tuppen" är jag nämligen över min duktiga syrra:-) Matte säger att din matte också har bidragit!!?? OK visar väll bilden på när matten din är med också då så det blir rättvist :-)
Kram Brollan

http://sinnasidan.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

20 december 2010 20:21

Men vi som inte har Springertidningen!!! Nu får jag aldrig se ditt reportage! Men jag vet ju ändå att du är superduktig och snygg...

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Marie o Xit

20 december 2010 22:20

.... som nu nääästan städat klart och ska strax lägga sig i sängen och läsa om bästa kusin-vitamin i Springertidningen ♥
Ni är ju bara bäst ♥ och vi är såååå stolta över er
En STOR KRAM kommer här ♥

 
Ingen bild

Jenny o Elba

21 december 2010 00:48

Äsch, vi har inte heller sprngertidningen, men att du är en stjärna har vi förstått! Vi är SÅ imponerade :) Hejahejaheja!

Snygga julkort, och mååånga! Kul!

 
Sailaway

Sailaway

21 december 2010 11:01

Men vad roligt!! :)
Synd jag inte har tidningen..
Ha en fin dag!
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
Rusa och resten

Rusa och resten

21 december 2010 19:48

Nu har jag tom haft tidningen med mig i BIA-bädden när jag sov en stund... Har läst om och om igen om min halvsyrra som jag är så imponerad av. Nu får jag nog ta till ett betta i röven på matte så vi kommer igång att träna lite mer så jag också får lite cred i Springertidningen!!!
Jag är så stolt över dig syrran och du ska, även om det svider i min godistarm, få ett smarrigt tuggben av mig nästa gång vi ses!
Nosgnuss från Rusa (+ de övriga förstås)

http://annalenamedhundar.bloggproffs.se

 
Kerstin o Storolillnosarna

Kerstin o Storolillnosarna

25 december 2010 14:59

Jo, vi har minsann läst, och blivit såååå stolta över att ha en sådan söt "kusin" som är såååå BÄÄÄÄÄST!!
Grattis igen! Du och din duktiga matte är såååå väl värde det! :)

PS. Gromit viskar lite eh...? försynt (?): Lizzie! Jag står också i Springertidningen - faktiskt! På agilitysidan. Två små rader (till skillnad mot dina två sidor) Tja... nånstans ska man väl börja, (eller sluta, kanske) :) DS.

http://www.storolillnos.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards