Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 30 maj 2013

Gult är visst inte fult ...

Av Lizzie - 30 maj 2013 15:00

men attans svårt för en rätt så färgblind Fröken Fräken som jag att bland alla lysande gula blomster urskilja de förhållandevis rätt så minimala röda konerna ( som nu nästan försvinner i det frodiga gräset ) som lixom ska vara "ledtrådar" till både ruta och apporteringsdirigering ...   eller nja, man skickas ju iaf först till en kon ..

 


Tror aldrig någonsin att jag sett så många maskrosor samtidigt som jag gjort i år, men det är väl bara att jobba på ändå ..   !


Som vanligt är det långt mellan mina "uppistillfällen, men sen sist har jag iaf både hunnit med att vara på en himla bra träningsdag för Kenth Svartberg, träna med "vanliga gänget" några gånger ... samt få till ytterligare ett godkänt resultat i Nybörjarrally ..


Men om vi tar det i tur och ordning vet ju inte jag om det var sååå himla smart att dagen före en rallytävling vara på en heldagsträning i elitlydnad ....   !!


 


Vi jobbade iaf på bra hela den dan, och jag tror att både matte och jag var så trötta i mössan den kvällen ..   


Dan efter var vi så iväg på en kvällstävling i rally, och bortsett från att vi lyckades få till hela 13 minuspoäng på en och samma skylt ... *harkl* ( Jaa, den där eländiga backaskylten ...  ) och att matte nog gick för långt ifrån nån skylt och tydligen inte ens klarade av att ta ett riktigt snedsten på diagonalen ...   så fick vi iaf ihop till ett godkänt resultat med kritien :

Underbar kontakt och bra tempo !!

Sen var det ett litet tillägg ... men det tror jag bara var riktat till matte .. Tänk på dina fötter ...   


Nu ska jag bara göra mej packad och klar för att i morgon dra upp till Grönklitt på några dar ..   men innan måste jag nog hjälpa matte att göra rallyläxan, vilket innebär att "vi" ska rita upp en banskiss ... utan att varken krocka med nån av skyltarna och dessutom komma ihåg hur dom ska placeras i förhållande till varandra ...   !!


 


Jaja, avslutar med en bild på Trolla och mej från rallyt på Enköpings BK, och tackar Amber med matte för att hon både tog bilden och höll oss sällskap,  och så satsar vi på att matte kan hålla reda på sina tassar och att jag inte snurrar till det för mycket om cirkus två veckor när det är dax för nästa rally !!

Så håll gärna en tumme för att jag inte ska känna behov att bli "rentvådd" ( = läs DISKAD .. ) igen utan att vi får till det tredje godkända resultat så att jag kan få bli "frisläppt" igen ..   !!

Har´e gott !!

// Lizzie


 


PS Det som stod om bra tempo på rallytävlingen, fick jag även beröm av Kenth för att jag hade bra tempo på momentet inkallning med ställande och läggande ( som alltså ingår i elitlydnaden ) som vi bl a checkade av förra torsdan   ! Nu ska det ju inte vara det tempot på rallylydnaden, men det är ändå skoj att det stod noterat i kritiken !! DS

 
 
Marie

Marie

3 juni 2013 13:08

Härligt, självklart går ni rätt på nästa rallytävling :-)

http://www.123minsida.se/Minos

 
Ayla o Axa m familj

Ayla o Axa m familj

15 juni 2013 14:00

hej där, du är duktig du Lizzie. Hoppas ni får det härligt på landet. Här säger matte att vi invaderats av alla sommargäster, får inte vara på stranden och knappt någon annanstans heller. Hon hoppas sommaren går fort. knasigt eller.

http://www.hoffearras.se

 
Marie L

Marie L

16 juni 2013 18:19

Stor Grattiskarm till snälla o duktiga kompisen Lizzie på 9-årsdagen och hoppas du får massor av gotta och kanske någon kul leksak oxå ;-) Amber med matte

http://www.123minsida.se/Minos

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards