Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 4 januari 2016

Båt, bad och utflykter ....

Av Lizzie - 4 januari 2016 19:58

kan man väl säga var den gemensamma nämnaren för resten av sommaren 2015, som iofs inleddes rätt likt " Sommaren är kort, det mesta regnar bort " a la Thomas Ledin ..

( Alltså första sommaren för KnasFian i vår lilla flock .. )


Men om vi börjar i omvänd ordning så kan jag väl tycka den där lilla Knasan kartade på sig rätt bra på båten, så innan sommaren var över hade hon tom hunnit bli ganska störig .. och ja, jag lät henne hållas för jag tyckte att det var synd att plocka ner henne på jorden igen, i synnerhet som hon inte bara en gång ( utan rätt många gånger .. ) hade visat sig från en mindre tuff sida ...  ( Ja inte vad det gällde nya miljöer och olika typer av konstiga "underlag " att gå på,  utan det gällde mera typ prylar ...  ) så hon fick fortsätta att leka " herre på täppan " på båten ..


 

En av utflykterna gick till Furuvik, där vi både besökte vår uppfödare Ulla Larsson på Kennel Rowntree, och där KnasFian även blev lite tillklippt / friserad och sen fick busa runt med flera valpar !

Därefter styrde vi kosan mot Furuviksparken, och gissa om ögonen var stora som tefat på liten Knasa, för många av parkens djur hade hon ju inte ens sett på bild tidigare, så en liten paus att smälta en massa intryck var säkert inte fel, och jag behövde inte ens påpeka för husse eller matte att självklart ingår glassätande som en programpunkt när man är just på utflykt ..   !!


           För att återgå till det blöta elementet så måsta jag ju verkligen ge cred till KnasFian, för det tog inte lång tid att förklara hur hon skulle gå ( eller snarare simma ...   ) till väga för att kunna visa att hon faktiskt är en vattenapportör, och då måste jag ju erkänna att hon faktiskt tom slog mej på tassarna , ( fast det berodde iofs mest på att det var oktober månad när jag flyttade till matte och husse, så jag var närmare året innan jag sas fick hoppa i spat ... )

Det räckte i princip med att jag visade Knasan hur en vattenapportering går till, och sen bara fixade hon det ...  Surpprise surprise ...   

Hon fick först testa på grunt vatten några gånger innan det var dax för det verkliga EV-provet ( som ju är kast från land minst 15 meter på ... vatten, och inleverans minst 5 meter upp på land, och det enda som fortfarande saknas är ju en skytt ... men lite ska hon väl ha kvar att träna på inför nästa år ... )


Hur som helst så simmade liten fröken bra ( låg högt i vattnet ) inga som helst problem med att lokalisera apporten, bra grepp ... och för att slippa lämna av "dyrgripen" till matte, tog liten fröken en rätt besvärlig landstigning om man säger sååå  ... men hon fixade det ....


 

Efter att ha slitit mitt hår / päls för att få ordning på KnasFians vattenapportering ger jag ju nu upp, för det enda svar jag får är att det är fel format på videoklippet, och tydligen har inte matte samma kamera nu, som när jag senast skrev i bloggen, för nu står det bara MOV som "efternamn" och det går inte att ladda upp ...    medan det tidigare stod MVI .... MOV och för mej är ju det rena grekiskan ... och det värsta är att jag tror inte att matte är så mycket bättre på det " språket " heller .... så den lilla filmsnutten får nog ligga i träda tills vidare   !!



Har´e gott !!


// Lizzie   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards