Lizzieonline ..

Alla inlägg under april 2011

Av Lizzie - 27 april 2011 17:14

vet jag att matte skrev på den däringa fejan ( som jag då alltså inte har access till ...) efter att ha placerat mej mitt i dylik vegetation uppe i Grönklitt mest för att kolla hur skymningsläget på nya nallekameran skulle funka ...   !


Som synes fastnade jag som vanligt på bild, men vad min klantiga matte gjorde när hon skulle föra över bilden vet jag förstås inte ..    för det enda som visst kom med är just texten mossan, mossan ,,,,   

Kommentarer överflödiga om ni frågar mej då *harkl* !!!



Själv tycker jag nog att jag "platsar " bättre bland en massa fina blommor, så jag passade helt sonika på att träna just det momentet fast då mera i enskildhet i stället för i grupp !!


Hej hopp !!


// Lizzie


PS Nyhetsextra   :

 

I dag på eftermiddan gav matte till ett glädjetjut när hon öppnade mailboxen, för nu har vi skriftligen fått bevis på att vi står på deltagarlistan till SM i lydnad 2011 !!!! Tjohoooo   !!!! DS

Av Lizzie - 20 april 2011 08:34

innan jag nu packar och drar till Grönklitt några dar ....    !!!


Men eftersom det inte är väglöst land däruppe men oftast stora "eterproblem" så passar jag på att redan nu säga så här :


     

 

 

Take care    !!!


// Lizzie med flock !!


PS Vi ses väl på Blåkulla !!!!


PSSSS eller nåt : Don´t drink and drive   !!!

Av Lizzie - 19 april 2011 07:45

kan man nog i dubbel bemärkelse säga att jag var i går ... eftersom det nu var snöfritt på planerna hos Sniffa och Spej, dit Zäta och jag åkte med våra respektive mattar i går kväll för att bli "rörligt förevigade" av Sanna ...   !!



Lite vääääl rörligt om du frågar min matte kanske *fniss* för hon tog sig för pannan och konstaterade att hon nog gjorde ett mycket klokt val att inte starta i Alunda i lördags med en mycket ringrostig galenpanna ( läs helvild , mattes anm !!! ) som tyckte att det var himla skoj att få äntligen få känna GRÄS under tassarna ...   !


Fria följet ( långt ff ) som i vanlig ordning var just fritt ...   såg iaf enligt matte bättre ut på "film" än hon tyckte att det kändes när det sas pågick .. och att jag sköter min del av inkallning med ställande och läggande bättre än matte, ( som tycker att det är såååå svårt att få till tajmingen så att jag stannar resp lägger mej vid exakt rätt punkt ... ) var väl heller inte så otippat, men så kom dagens stora överraskning ....  Läs ruuuuuutan ...


Matte hade " för säkerhets skull " lagt min egen targetmusmatta mitt i rutan, så att hon skulle kunna hojta stå precis när jag skulle landa på den ( mattan alltså .. ) men tji fick matte, för jag tänkte lixom hoppa över det där med att stanna i rutan, så när matte tjoade sitt STÅ så nitade jag samtidigt som jag gör en helomvändning och inte ställer mej utan slänger mej ner i typ lekställning ...   !!

Hmm, jaja vi gör väl om då tänkte matte och jag sprang så gräset yrde och upprepade det snygga "lappkastet" och hamnade så fint på mage i gröngräset *s* !!

Men då såg jag på matte att det började närma sig boka ny tid för att tona håret ...   så körde jag det mer  normala stuket tredje gången, och konstaterade bara att otack är världens lön ..     och jag som bara skulle visa mej på styva linan och impa på matte att jag trots lång vinter kom ihåg heeela momentet ...   !!

Nu hinner jag inte skriva mera för matte ska visst iväg på nåt, så husse och jag drar iväg på våran morgonprommis, och ev återkommer jag ikväll ...

Hej hopp !!

// Lizzie

PS Bilden togs när Zaffran och jag var på läger hos Kenth och Niina för några år sedan, men gräset var iaf väldans grönt och skönt även i går kväll !! DS



Av Lizzie - 11 april 2011 17:30


 


Äntligen, eller inte en dag för tidigt ...   kan man väl tycka att "släppet" blev, för gissa om jag for runt som en kalv på grönbete med mina kompisar Minos och Lystra ...   !!


Det där med grönbete var ju lixom lite dubbelt, eftersom det var just i den stora kohagen i Hågadalen som våra fega mattar släppte oss lösa ..   och vissa av oss hittade ju iofs även "rester" från fjolårets betande ...  *host* ! 

  


Men jisses vad hon kartat på sig Lilla Lystra sen sist vi sågs, för dessvärre hade jag inte skuggan av en chans att hinna ikapp henne på rakorna ...   och hur än jag försökte att genskjuta henne när vi sprang i stoooora vida cirklar, så måste jag tyvärr erkänna att där har jag fått min " överman " ,,,,    *harkl*         


Efter ett tag var det såklart bara att följa Minos exempel, alltså alla bad är bättre än inga, och eftersom våra mattar var på oss som hökar bara för att vi började med att slänga oss i Hågaån ...   så drog vi dom riktigt vid näsan och dök i ett rejält vattenfyllt dike istället ..    och det såg mattarna inte förrän det sas var för sent .... !! 


Lystra som för övrigt dagen innan varit och fixat sitt MH ( på samma ställe och med samma testledare och beskrivare jag hade  .. ) föredrog att börja med att kolla kvalitén på vattnet men lät väl inte helt övertygad om att det skulle vara sååå himla bra för pälsen med lerinpackning som Minos och jag påstod ...


Men sjön suger som bekant, så när vi svalkat oss uppvaktade vi alla tre matte Marie och berättade att vi var väldans godissugna ... och vem kan motstå bedjande blickar från tre så bedårande och nybadade sötnosar ...   !?!?


Med andra ord : Slutet gott med mycket godis ..   !!!!


Hej hopp !


// Lizzie   


 

       PS Visst är han sööööt Minos när han är i sitt esse :-))) DS


Av Lizzie - 7 april 2011 08:30

lär jag säkert få börja med i dag  ...   men nu börjar jag iaf äntligen att

få lite mera ordning på min matte igen, för jag hörde nog att hon pratade med Maria på simmet om att hon äntligen skulle skaffa simkort åt mej ..    !!

På tiden om man säger sååå ....   !


Som om inte det räcker så ska jag efteråt få antagligen välbehövlig massage av Lotta igen !!


Inte ett dugg synd om mej med andra ord ...   !


Mera synd om matte som bara biter på naglarna numera och nog lär fortsätta med i två veckor till ... för först då blir det ju klart om vi står kvar på den däringa listan ... Snacka om lida kval alltså ...


Hej hopp !


// Lizzie    

Av Lizzie - 2 april 2011 20:45

  

Nu är det alltså varken bollkastaren eller "kampsnöret" som är ny leksak, utan matte har äntligen fått tummen ur och skaffat sig en ny nalle   !!!


Men nu ska jag minsann berätta om min knasiga matte, som förra gången hon köpte ny mobil för det första påstod att nån Nokia ville hon definitivt inte ha, och kamera i mobilen var ju lixom inte ens att tänka på ..    men däremot fanns det en hel massa andra kriterier som skulle uppfyllas ...   !!


Som ni kanske redan räknat ut, så kom matten då hem med en .. ja just det; en kameramobil av märket Nokia ...   !


Den här gången var det däremot himla viktigt med några till pixlar på kameran, men nån mobil med pekskärm var det självklart inte ens att tänka på, men gärna en till Nokia ...   för det skulle ju lixom underlätta "övergången" ..


Det bidde alltså ingen ny Nokia, utan en rätt fiffig och ganska kompakt hyfsat liten modell av Sony Ericsson ... och håll i er nu : MED PEKSKÄRM .... *harkl*!


Say no more, eller vad säger man, mer än att min matte återigen fått påpekat för sig det hon så ofta själv brukar " luta sig mot "; nämligen att man visst aldrig ska säga aldrig ..   !!!


Hon brukar iofs dessutom säga att det bara är idioter som inte kan ändra sig heller ..


Hur som helst så är som synes även mobilens kamera testad ( med husse och mej i närkamp som övningsobjekt .. )  och jämfört med föregångaren så är det iaf mycket, mycket bättre skärpa på Extian, som matte envisas med att kalla nya nallen för !!


För övrigt kan jag berätta att nyförvärvet även fått en egen "pyjamas" och vad man ska säga om det vet jag ju inte heller, för på den där fjantiga pyjamasen är det en bild av en visserligen söt, men ändå  KISSE ....    !!


Hoppas att ni har en hunderbar helg !!


// Lizzie


PS Behöver jag berätta vem som vann närkampen ,,!? Tänkte väl det DS

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards