Lizzieonline ..

Alla inlägg under augusti 2010

Av Lizzie - 28 augusti 2010 15:01








Bilden blev antagligen precis lika snurrig ( när jag av misstag tryckt på nån konstig knapp i Photoshop ..   ) som matte tyckte att jag visst var när vi skulle träna på konskick uppe i mitt älskade Grönklitt förra veckan ...   !


Husse ägnade sig mest åt det som ska bli hans nya lekstuga (=frigga/snickeboa   ) så matte och jag ägnade oss lite åt att plocka isär några moment, varför vi bl a tränade just på ( att jag skulle utföra alltså .. ) "snygga" konskick separat !


Det gick jättebra på tre sidor av huset, men när jag skulle skickas till konen på framsidan av huset, ropade matte till husse ( som fortfarande höll på med sitt "grundläggande" jobb ...  ) att han skulle ropa "kommendera" !


Då tänkte jag till och kollade in hindret ( som nästan stod i vägen för mej om du frågar mej alltså    ) och utgick ifrån att matte självklart menade att det var hoppa jag skulle göra, eftersom jag hade lite tjuvstartsfasoner för mej ifjol ibland på hoppet ... *harkl*  !


Följden blev alltså att när husse sagt sitt  "kommendera", så lyssnade jag inte så bra på mattes kommando ( att jag skulle springa till konen ...   ) utan jag gjorde en nittigradare för att hoppa över hindret, och räknade med att jag skulle få jättemycket beröm för att jag inte "tjuvade" den här gången ...    !!

Men håll med om att orden "konen" och "hopp" är jättelika varandra, eller .. !?!


Jaja, jag vet egentligen inte för vilken gång i ordningen som matte påstod att jag är sas "naturligt blond" ...   !






Hoppas att ni har en hunderbar helg !!

// Hälsar Blondie alias Lizzie   och hoppas att kommande trimning inför ett nytt vänstervarv ska ge mej "rätt hårfärg" tillbaka ...   !

Av Lizzie - 18 augusti 2010 15:45


har vi nu efter säsongens tre genomförda tävlingar i elitlydnad med lika många 1:a pris, vilket även resulterat i att vi i skrivande stund fortfarande ligger kvar på kvallistan inför nästa års Lydnads-SM ..   ... Oooooops !



  

Jag lovade ju att återkomma med mera detaljer från tävlingen i söndags, och då börjar jag med att visa bild på min nya fina godisskål .. som jag fick i pris! Den tänker jag nämligen fylla med smarra ..   eftersom jag även fick ett presentkort på 200 kronor ( från hundsportaffären Coralle ) och kanske räcker pengarna även till nån ny skojig leksak   som matte och jag kan ha dragkamp om !!!

Tävlingen började iaf lugnt o bra med att fem hundar satt som tända ljus under momentet som heter sitt i grupp, och när förarna försvinner utom synhåll !!



Tyvärr skulle nog matte inte ha andats ut redan där, eftersom hunden bredvid mej blev så störd av att man hörde skott ( från en närliggande skjutbana ) att den först började att röra väldigt oroligt på sig, men sen föredrog att lämna  sin plats ..  !!

Tack och lov fick vi fullt; alltså tior på både sitt i grupp och platsliggning   !

Eftersom vi hade startnr två var vi sen beredda att gå in på planen enskilt som första ekipage, ( då vi trodde att Ettan  brutit hela tävlingen ) men dom skulle fortsätta iaf, så jag fick lugnt ligga kvar i bilen, eftersom vi  brukar börja värma upp när ekipaget före oss hunnit med de tre första momenten, men precis när matte tänkte gå och " väcka mej " så blev vi inropade eftersom ekipage nr ett brutit redan vid andra momentet ...   !!

Uppvärmningen blev väl inte riktigt som den brukar, för nu var jag återigen  "lite vild" om man säger såå, vilket är samma som att jag tog nåt gjädjeskutt i fria följets språngmarsch *harkl* men vadå, det är väl bättre att man är glad, eller ... !? 8,5 blev iaf betyget, och det stod även bra position och bra stegförflyttningar som kommentar !!!

Dumrutan gick så där, men en åtta blev betyget och på inkallningen med ställande och läggande fick jag en nia.

På  rutan däremot slog jag till igen och då förstod jag på publikens applåder att jag fått en tia   !!

Dir.apporteringen och hopp-metallapport gav båda nior, men på  vittrings-apporteringen var jag visst för noggrann ( matte hade ju sagt åt mej att inte göra fort och ev göra fel ju ..   så jag tog det säkra före det osäkra ) för där kom en åtta till ...   men det var iaf rätt pinne !!

Istället för att avsluta som vi brukat, alltså låtit fjärdirigeringen bli mitt paradnummer, så gjorde nu MATTE bort oss rejält ...   och jag hoppas verkligen att hon nu lärt sig sin läxa = man får INTE ta för givet att det alltid ska vara som det brukar på tävling ...   men det är ju faktiskt liiite orättvist att den som startar först inte vet i vilken ordning skiftena ska utföras, fast till mattes försvar måste jag ändå säga att de allra flesta TL brukar *harkl* faktiskt göra så att om man börjat med sitt, stå ligg, så blir fortsättningen istället stå , sitt. ligg, men just i söndags körde TL samma ordning * 2, vilket var samma som att matte ( och även jag ... ) fick ändra mitt i uppsättandet för att istället förändra det till ett ställande ...   !! Snacka om att ställa till det !!!

Det står tom i mitt protokoll att " föraren missar något " ...   !!

Hur var det nu igen ??? Blocket.se ??? Under matte till salu, eller hur skriver man ??

Himla tur för matten att jag iaf fixade till  " rätt hyggliga " siffror totalt,  ( 285,5 p ) så att det tom räckte till klassvinst   men en liten dumstrut skulle nog inte misskläda sin plats *host* ... på matte alltså !!!

Jaja, shit happens, eller vad säger man, men här iaf en glad "prispallsbild" på Gugge med Truls, Gunhild med Orissa åsså jag i mitten   !!

  

  

Hej hopp !

 

// Lizzie    

 

 PS Saxat från SM-kvallistan 100818 :

35ROWNTREE ICE LOLLY
Engelsk springer spaniel
BIRGITTA ANDÉN
Uppsala BK
292.50285.50277.00285.00
Av Lizzie - 16 augusti 2010 07:35


för vi lyckades med att knåpa ihop 285,5 poäng i går, och det resulterade inte bara i vårt femte förstapris i elitlydnad  utan räckte även till klassvinst  !


  


Börjar med att säga TACK för alla grattis och snälla ord över GB, mejl och mess   och lovar att återkomma senare i dag med mera detaljer, för matte ligger visst lite efter med den däringa pappershögen, så nu vill hon tydligen åt datorn .. !!


BRB

 

// Lizzie



Alltså himla tur att man tillhör Orsa kompani som inte lovar nåt bestämt ..   eftersom löftet om att jag skulle återkomma med flera detaljer från tävlingen nu i kväll alltså inte infriades .. *harkl* pga att matte visst hade mera pappersgöra än hon tänkt sig ..   men jag hoppas kunna få mer access till datorn i morron !!!

Så jag säger natti, natti och avslutar med en rätt så hoppfull bild från tävlingen, för den symboliserar iaf att jag är helt säker på att det sista som överger en är just hoppet ...   !!

Hej hopp !

// Lizzie

  

Av Lizzie - 14 augusti 2010 21:30





Inte helt lätt att både hålla tungan rätt i munnen samtidigt som man ska ha fokus så att Frolicen inte trillar ner innan det sagt klick ..     så lite vindtirig blir man allt  ..  !! 

Tanken var ju att husse skulle hinna med att fota mej när matte klickar och jag knycker på nacken och fångar frollan i luften, men då ska ju Herr Eros II ( kameran alltså ..  , mattes anm ) vara inställd på "springare" men så var tydligen inte fallet ..  så det fick bli en stillbild på min "stillasittandeträning" i all ensamhet ..   !!


Betydligt  enklare var det att fixa nästa uppmaning, som lydde  LIPA ; eller snarare räck ut lilla tungan  för det gjorde jag väl rätt så snyggt ... trots att jag traskat upp och ner som baglady i Gamlisbackarna ..   !

  

Annars kan jag berätta att om den gamla "sanningen" att genrep ska gå käpprätt åt skogen, så kommer det att gå lysande för oss i morgon ute vid kusten på ÖBK ..  för i kväll så fick matte äntligen för sig att vi kanske skulle "checka av " ifall några av momenten fanns kvar i ramminnet ..   och jag kan väl säga att mitt minne kanske är ett minne blott om man säger sååå   ... Oooooops !!!

Men rutan och dir.apporteringen fixade jag iaf 10-mässigt, och om övriga moment pratar vi nog helst tyst .....  !!!

Inför morgondagen lär vi visst ha inte bara plan A och B utan tydligen hela alfabetet av planer från att inte starta alls ...   ( Om tropisk värme tycker ju varken matte eller jag egentligen ) till att kanske se det hela som en tävlingsmässig träning för att få ett kvitto på vad vi behöver "reparera" inför hösten ..   men jag lovar att återkomma med rapport alldeles oavsett hur " besöket " ute vid The cheese coast  kommer att avlöpa ...   !!


Hej hopp !!!

// Lizzie

Av Lizzie - 9 augusti 2010 08:30

och för att hålla balansen måste man vara i rörelse ..   för det har visst nån snubbe som hette Einstein sagt, och de "visdomsorden" har jag snott /sett i mattes almanacka för den här veckan !


Jaa, jag brukar faktiskt tjuvkika i mattes almanacka ibland för att iaf hålla mej lite uppdaterad om vad hon kan ha hittat på för tok utan att först ha förhandlat med mej ..   !


  


Fast idag håller hon mest på att testa sin dagen till ära nyfådda leksak   , och visserligen brukar jag ofta få höra att jag är katten bland hermelinerna när vi är ute på nån tävling ..  men att första bilden med nya kameran skulle bli på just en kisse, som dessutom i sin helhet sitter på väggen i sovrummet ..   , var väl att ta i tyckte jag ...  !!




Nog för att matte är rätt så förtjust i Joadoorbilder överhuvudtaget, men nån hum, hum ordning borde det väl ändå råda tyckte jag och rådde snabbt  bot på eländet genom att helt sonika placera mej sas i fokus som linslus  ...   !!!


  

Apropå rörelser, så har jag varit och "hälsat på" Kjerstin P på Ultuna för att kolla min status inför höstens eventuella utmaningar, och det resulterade i att jag både fick med mej ett träningsprogram hem, och att jag i några inledande veckor i höst ska " traska vidare " i Ultunas akvarium ...   !


Vad jag däremot inte fattar är hur matte ska få mej att fatta rätt galopp ...  det fattar iaf inte jag alls, men helt visst  står det i mina papper att jag ska galoppera både till vänster och höger ..  när jag just ska ut och cykla ..   !?!?!

Inte nog med det, jag ska tydligen även få ägna mej åt nån slags coreträning för hund ( bålstabilitetsövningar, mattes anm ) så nu är det väl bara ut och leta reda på nån snygg och slimmad outfit ..   och helt apropå ingenting, så råkade jag även tjuvkika i mattes almanacka inför kommande vecka och upptäckte då till min förvåning att jag är anmäld till en tävling nästa helg ...   !!!!

Undrar hur hon tänkte då min matte, eftersom jag inte gjort ett jota ( beträffande att ruta in tillvaron alltså ...   ) under min fyra veckor långa lagstadgade spanielsemester ....  Oooooops !

Hej hopp !

// Lizzie


PS Glömde berätta att fotosejouren avslutades med att jag tröttnade på mattes och husses tjafsande om brus och pixlar ..   varefter jag återgick till mitt iformvilande inför helgen ..   medelst framstupa sidoläge på för mej bästa platsen i TV-soffan   ! Snacka om plyschläge  ...  DS

  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards