Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 13 december 2010

Triss i ESS ...

Av Lizzie - 13 december 2010 08:10

pratade matte om att det skulle vara på SVT:s Luciamorgon, så därför skulle jag inte "behöva" lussa i år, som jag annars alltid brukar göra, fast kronan/glorian brukar hamna just lite lätt på sne ...    precis som rubriken för samma datum i fjol anger   !!



           


I år skulle vi nämligen bänka oss framför dumburken för att både titta och lyssna på skönsjungande Södra Latins kammarkör, så först blev jag alltså brädad som Lussefia, och sen lurad på "konfekten" eftersom de tre ESS:en, som jag satt och väntade på ...   , inte dök upp i rutan ...   !!


Jag hade ju inte fattat att de tre ESSen  handlade om trion Sanna N, Shirley C och Sonja A ...    som visserligen sjunger kanonbra, men några riktiga ESS är dom ju inte i mina ögon då, för i så fall ska det handla om fyrfotingar !!

Ha en underbar Luciadag !!

 

 // Lizzie

PS Om nu nån till äventyrs skulle bli nyfiken på hur vi i vanliga fall firar den ljusklädda drottningen hos oss ( Jag alltså ...   ) så är det bara att klicka på länken bredvid; ( alltså den från samma datum i fjol ) så förstår ni att jag känner mej lite lurad på konfekten om man säger sååå ...    !! DS


PSS, eller nåt ...

Det datumet avslutas med en direktlänk till Springerklubbens sida, där jag samma vecka i fjol var frontfigur med en bild som hette stegrat intresse ., så jag lägger upp den här så ni kan se vilken bild det var, eftersom det nu är ett helt annat ESS som pryder SK:s startsida       !!


  












     

 
 
Britt Marie o Rudi

Britt Marie o Rudi

13 december 2010 10:16

Oj, vilken snygg Lucia du var förra året! Jo, man kan titta på den i år också för du är dig ganska lik vad jag kan se. Jättefin bild , den sista, också! Lussa på hela dagen lång! Puss på dig!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Elba

Elba

13 december 2010 14:18

Ja! Du är mycket snyggare än de tvåbenta luciorna...

Hur kom det sig att din matte bytte bort schäfer mot en liten odåga då? Min matte hade läst att springern var en förkädd arbetsmaskin och skrattade sedan ihjäl sig när jag inte alls vill jobba lika mycket som hon, eller var on möjligen en aning frustrerad från början. Nu har hon vant sig vid skuttispaniel-flams mitt i träningen och har insett att en framtida tävling kan gå precis hur som helst. Det beror ju helt på vilket humör jag är på :)

http://www.skuttispanieln.blogspot.com

 
Mirre

Mirre

13 december 2010 15:16

Glad Lucia till er med
kramar

http://myflowergirl.blogg.se

 
Sailaway

Sailaway

13 december 2010 17:16

Kikar in och önskar en fin lucia till er!

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Nessie

13 december 2010 20:02

Lussiga Lizzie är nästan lika söt som lustiga Nessie (lust till lussebullar alltså och alla m¨jliga sorters bullar med socker på för den delen) Puzz från Syrran

 
Åse, Ruby & Axl

Åse, Ruby & Axl

14 december 2010 07:21

Kan väl bara säga att fjolårets Lucia är bra mycket snyggare än årets, hur tänkte de som valde, en fyrbent Lucia på TV ja då hade även vi varit bänkade framför rutan !!!!

http://www.schnauzeraxl.se

 
Ingen bild

Marie o Xit

14 december 2010 23:10

Kikar in och lämnar en STOR KRAM till er ♥
Har varit i Järbo och trimmat Lizzies underbara mamma Semlan och den lille Chokladpralinen ikväll
Ha en skön tredje adventvecka ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards