Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 1 november 2010

Landat på en leråker ...

Av Lizzie - 1 november 2010 08:00

efter att  ha fluffat färdigt däruppe bland de rosa molnen ..   och det både bokstavligt och bildligt   eftersom det nu efter varje minsta "lilla utflykt" ser ut som om jag ägnat mej åt att sätta potatis ..   eller nåt annat "dylikt" !


  


Jag har iaf landat mjukt och även hunnit med att träffa vår ganska lilla  torsdagsträningsgrupp där det är tänkt att vi fyrfotingar ska tränas en i taget    medan resten av gänget ska agera TL alternativt störning och/eller komma med goda råd och uppmuntrande tillrop  !


Jag var ju iaf tvungen att visa Trollamatten att även jag kan trolla ...   så när hon minst anade det, så gjorde jag ett av mina uppe bland molnen inlärda trix; nämligen att leka flygande spaniel   så gissa om "Trollmor" såg aningen snopen ut när jag plötsligt uppenbarade mej i huvudhöjd framför henne ..  för hon trodde ju inte att flygande hundar fanns ju *fniss* !!

Tänk så fel man kan ha ...   !


Hej hopp !!!

 

// Lizzie    

 

 

   Pst .. Titta jag flyger och öronen dom har jag ju på skaft ..    

 
 
Rudi

Rudi

1 november 2010 14:10

Åh, så du kan också flyga?! Visst är det en härlig känsla? Vad vore vi utan våra vingar? Det däe med potatissättande känner jag igen. Det är ett evigt slangande på mig flera gånger om dan nuförtiden. Nu vill jag ha frost och snö, så man kan gå ut och in i huset som man vill! Puss på dig, snygging!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Jessica

Jessica

1 november 2010 21:43

Hellre landa på leråker än i kobajs om du frågar mig...men inte om man frågar Spexa förstås;)

Ni får ha en skön vecka!
Kram från oss:)

http://www.yrlabus.se

 
Åse & de skäggiga

Åse & de skäggiga

2 november 2010 15:35

Då finns det bevis på att flygandehundar finns
;-) Ha en toppen bra vecka & Kram från oss som flyger lågt över den skånskaslätten !

http://www.schnauzeraxl.se

 
Helena

Helena

2 november 2010 19:52

Det var ju tur att ni landade mjukt ;)

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marie o Xit

2 november 2010 20:52

En hälsning från en annan "potatissättare" kommer här =)
Xit hälsar att han numera tvekar att gå in genom dörren då han vet vad som komma skall.... in i duschen och underredsbehandlas innan man får beträda golvet.
En stor KRAM kommer här från oss ♥

 
Terese

Terese

2 november 2010 21:00

Flygande spanielöron är bra att ha..:)

Tack för lyckoönskningarna med marodören!:) Han är världens goaste och ett riktigt busfrö..:)

Grymt att ni har så bra träningsgäng!!

http://www.brandwold.se

 
Ingen bild

Nessie

3 november 2010 08:15

Ja, det är för sorgligt det här med lera och sörja, och det lär dröja innan det blir glatt igen!! Puzz från Nessie

 
Ingen bild

Stina Dimma o Trolla

3 november 2010 10:34

Såg ingen flygande spaniel i går kväll:=(
Däremot snurrande en BLÖT aussie ;=)) framför mina fötter. Och en SUR och hungrig schäfer klafsade fram på lervägen. Lite obekvämt var'e.

 
Mirre

Mirre

3 november 2010 16:30

Ojdå kan hon flyga minsann hehe. Hualigen vad skitiga de blir nu då de är ute, rena lervälling, uscchabusshha hehe

ha en bra dag ni med
kramar

http://myflowergirl.blogg.se

 
Jennie, Felix & Robin

Jennie, Felix & Robin

4 november 2010 13:20

Tack för tipset med Bluetooth! Mobilen har det men inte datorn så måste försöka fixa ngt så de synkar!

Ja visst är det fantastiskt att lerperioden "äntligen" har börjat... hö hö hö! Ha det! ;-)

http://springer.ejneroos.se

 
Becca & olga

Becca & olga

4 november 2010 20:56

oj vad vacker den nedersta bilden är! vilken utsikt! Och såklart en mkt vacker hund :D

http://www.sweetolga.blogg.se

 
Arras o Aylaflocken

Arras o Aylaflocken

5 november 2010 09:29

Vacker bild på tjejen, och en flygande spaniel ha vi aldrig sett förr. Ha en bra helg och vecka.

http://www.hoffearras.se

 
Rusa + de andra förstås

Rusa + de andra förstås

6 november 2010 09:55

Men har du landat redan???? Nåja, eftersom du är spaniel längtar man ibland ner och att fara fram över blöta marker - det är livet det!!
Här har det varit dåligt med att fara fram över blöta marker. Matte fick order av läkaren att gå hem från jobbet och vara TYST... igen.... Men, nu ska hon visst till sjukhuset och få en slang ner för att kolla på stämbanden vad som händer. ÄNTLIGEN - vi vill få vara mer i skog och mark samt jag vill få börja träna ordentligt igen!!! Men, den som väntar på något gott....
Nosgnuss från Rusa och de andra + matte förstås

http://annalenamedhundar.bloggproffs.se

 
Annika & Hope

Annika & Hope

7 november 2010 14:58

Tack för länken, de var en "stackars" tunnklädd reporter med några timmar på em.
Härliga bilder på din tjej :-)) Kram

http://www.hundinfo.se

 
Siddan&Challe

Siddan&Challe

7 november 2010 20:50

Hoppas du inte satt din sista potatis :) Bättre ha det glatt än sörja, lite skit på tassarna får våra mattar stå ut med tycker jag :) Fast nu när kvällarna blivit mörkare så blir det varken glatt eller sörja, bara rena asfaltpromenader. Matte är lite för mörkrädd för att traska ensam med oss i skogen om kvällarna. Klart jag ska upp till bevis att tjejer kan. Kramar

http://www.pomberlys.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards