Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 20 mars 2009

Rätt så fri dag med Frida ...

Av Lizzie - 20 mars 2009 13:16


Inför morgondagens kursdag med Frida Sundberg på ÖBK, så åkte matte och jag igår  iväg och " presenterade " oss för Frida, och bara att ta sig till henne  blev ett litet äventyr i sig .. :-) för även om många vägar bär till Rom ..  kan jag berätta att det finns hur många vägskyltar som helst som pekar mot Långtora, så att "Uppland runt" kan vi väl säga att vi lixom fick sas på köpet !!!  (Ska nog  kanske inte skvallra på matte och berätta varför vi var på en extra rundtur känns det som  ..    *s* ! )


Frida var iaf en himla trevlig bekantskap att få göra, och rätt så fritt kollade vi av en del av det som står närmast på vårt program, för jag upptäckte ju att matte iaf skickat iväg en anmälan till en tävling, och den är redan om en månad .. Oooops !!


Vi testade så klart av den geometriska figuren rutan, som jag för övrigt till mattes stora förvåning fixade riktigt bra, ( men det är ju plättlätt med röda koner mot vit snö, så det var väl ingen konst .. ) och den andra springdelen, alltså inkallningen med ställande och läggande, där jag fick tummen upp av både Frida och matte på just ställandet, medan läggandet var OK men inte mer .. :-( ( Jamen vadå, hur kul är det att leka Anja P och köra säldyket utan overall på snöööö !?!? )


Därefter var det dax för apporteringsdirigeringen, och även den funkade riktigt skapligt ( fast vi plockade så klart isär momentet lite grand, men så gör vi ju allt som oftast med de flesta momenten .. ) och sen var det lite " taktiksnack " tror jag, och som avslutning på " presentationen " av oss, så fick jag som " externbelöning " utföra en av mina favvoövningar, som alltså är budföring !!


Kan väl säga som sååå, att den där Fridan träffar  jag väldans gärna flera gånger, för det var en tjej som verkligen föll både matte och mej i smaken !!


Men nu är det iaf äntligen fredag !! Jippeee   , och i morgon ska vi åka ut till Östhammar !!


Ja visst ja ! Det är ju vårdagjämning idag oxå , så antagligen lurar väl den där våren om hörnet iaf, trots att vi igår inte hittade några som helst  spår av nån vår, men väl en massa rester som Kung Bore lämnat kvar .. *s* !



Hej hopp !!!  

 // Lizzie                    





 
 
Lotta & Basse

Lotta & Basse

20 mars 2009 16:52

Duktig är hon, och på SM:et var det en fröjd att se dem. Tyst och elegant kommederade hon sin Best genom hela programmet.
Budföring är Basses favvo också ;) Fler och fler likheter mellan de tu.
Visst naklas våren. Härligt!
Ha en gosig helg! Kraaaaam :)

http://www.rottisweb.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

20 mars 2009 19:11

Tjoho kul med tävling. Vad är det för braig instruktör du har hittat?

Vi ska prova vår lycka i morgon, brr.

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
'♥♥♥♥L med  Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

20 mars 2009 19:14

tror att rutan kommer att vara riktigt tätad om en månad;)kul att den där Frida var en kulig tjej!ha en fiiin helg:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nessie

20 mars 2009 19:22

Hoppsan! Dammat av rutan igen! Och spring och ställ och hit och dit och apport med sport i detta VÄDER- VAR ÄR VÅREN????? Är det nån som sett den därute så skicka hit den SNÄLLA SNÄLLA. Puzz från Syster

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

20 mars 2009 20:27

Eftersom jag är en sån ordningssam människa... hrrmm... så tyckte jag det var snyggare att sätta båda bollarna i samma träd...hrrmm.

Kan vi kanske ha en kombinerad läse- och kastträningsklubb?

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Helena & Vilja

Helena & Vilja

20 mars 2009 21:25

Självklart håller vi en extra tumme! Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Storolillnosarna

Storolillnosarna

20 mars 2009 23:10

Jasså, det är tävling på gång! Om en månad - det fixar du galant, Lizzie. Du e ju kändis nu. Var det två eller tre foton på dig i nya Springertidningen? Snart får man väl se dig på kändisparad på nån galapremiär i Se o Hör eller vad nu dom där tidningarna heter.

Själv ska jag visst på nåt som heter MH om två veckor. Har INGEN A-N-I-N-G vad det är för nåt. Hoppas det är ätbart eller runt som en boll! *önsketänker*

Sedan ska visst både Spirou o jag snart tävla i både agility, lydnad o freestyle i slutet av april o fyra helger framåt. Matte har börjat få "kalla tassar". "Träna, träna, träna!", mumlar hon lite då o då där hon sitter ihopsjunken djupt ner i mjuka varma soffan.
En fråga till dig som e proffs: Räcker det med att man bara tänker att man ska träna - sen..?

Svansvift o nospuss med slick från Gromit

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Tjejerna

Tjejerna

21 mars 2009 09:22

Halloj! Läget är väl under kontroll tror vi :-)iallefall,spännade att ni ska tävling snart, då får ni hojta till när det börjar bli dags så vi kan börja hålla tummar och tassar för er.Matte har lite planer om jag ( Siri) och matte ska ut och tävla i maj i kl1 igen är ju inte riktigt klar för kl 2 ännu.Ha en härlig helg! och
Kramizzar från oss busfrön och matte som håller sig i skinnet :-)

http://www.springerspaniel.se

 
Jessica

Jessica

21 mars 2009 09:31

Ja Frida verkar vara himla duktig och även bra på att lära ut:)
Ha en härlig helg! KRam:)

PS. Då får jag börja lägga in uppisarna i bloggen på Senaste nytt igen då;)

http://www.yrlabus.se

 
Lena

Lena

21 mars 2009 11:09

Hoppas ni får en bra dag på kursen ; )

Trevlig lördag!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Eva-britta morgan elisabeth arras o ayla

Eva-britta morgan elisabeth arras o ayla

21 mars 2009 11:19

Inte alltid så lätt att hitta rätt men matte lyckades ju till slut. Ha en bra helg allihop.

http://www.hoffearras.se

 
Ingen bild

ESSingarna

21 mars 2009 13:17

Hoppas att ni har en riktigt lyckad kursdag. Det låter sååå spännande med nya infallsvinklar i träningen.

Kramisar från ESSingarna

 
Gazton

Gazton

22 mars 2009 00:31

Vilka gulliga foton på dig...full fart spar tid. Eller??!!!!

http://gaztons.wordpress.com

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

22 mars 2009 08:38

Det konstiga var att jag hörde inte ens flygplanen och jag tror inte att Wilma gjorde det heller, eller brydde sig inte i alla fall. Hon brukar vilja hålla koll på andra hundar och saker som dyker upp i buskarna. Men igår var kändes hon ganska fokuserad. Pipet är väl ett tecken på lite stress, bra och dålig. Det där jäkla läggandet har hon börjat konstra med nu sen några veckor och jag har tränat på det. Men det är väl bra att fortsätta träna som jag gjort senaste månaderna. Rätt vad det är så händer det (säger de på reklamen i alla fall). Träningstips emottages tacksamt.

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
'♥♥♥♥L med  Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

22 mars 2009 11:08

viist blir man frustrerad! när man vill o det inte gååår!;)..men lite grunder finns det på det där"moderskeppet" iallafall...ska träna där ett tag, sedan ska jag läsa nån betalkurs online, tror jag:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
De otåliga Storolillnosarna

De otåliga Storolillnosarna

22 mars 2009 15:01

Och när kommer repotaget om kursen, då??! :)

http://www.storolillnos.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards