Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 21 december 2011

Dan före dan före dan före dan ...

Av Lizzie - 21 december 2011 19:48

och i morgon bitti närmare bestämt  klockan 6:30 äger visst Vintersolståndet rum,  alltså den 22 december, men jag kan iaf berätta att redan i dag så nästan bländades jag av solens strålar ...   !!


Så här var det : I vanlig ordning så skulle jag skickas på "blundade bollsök" ute på ett fält inte så långt ifrån Gamla Uppsala ...   !!


Backar vi bandet lite så brukar jag ju varje år få önska nya Gappaybollar pga av både min mattes och husses bristande kunskaper i hur kasta "utan" att bollarna hamnar uppe bland träden ...  Say no more ...


I år har det istället mera körts på modellen " tennisboll och bollkastare " och jag kan väl säga att en liten tennisboll ( även omden är lysande gul till färgen .. ) kan försvinnna långt ner under snön ...   


Alltså precis som med utförsåkning ska man nog alltid avstå från " sista åket " även när det gäller ESS - rastning ..


Okoncenterad matte med solen i ögonen ...   " blundad hund " och en liten tennisboll som hamnar käpprätt by west utan att varken matte eller husse har koll på nedslaget ..   åsså lilla jag då typ 70 meter därifrån  skickad i helt fel riktning dessutom ...   !!

Jag jobbade som en liten iller för att försöka leta rätt på bollen, men matte insåg  till slut att den bollen nog var förlorad ...   och förberedde ett " näringssnärsök " ( för att jag iafskulle få nån juste avslutning ) åsså började de gå tillbaka till bilen väl medveten om att jag skulle " dammsuga " klart innan jag anslöt till flocken igen ..   !!


Alltså jag kan bara säga att fågelholk var nog i underkant om man ska beskriva mattes min när jag lite senare   i full fart springer i kapp henne och mer eller mindre prejar henne framifrån ... fär att överlämna " godset " ... läs den som de trodde förlorade bollen ...   !!!!!


 


Kan väl säga att sen låg jag på plus om man säger sååå ...    !!!!!!!


Hej hopp !

// Lizzie

  


 


PS Kolla förresten på min vanliga  "sida"  att det även  börjat trilla in jättefina julkort till mej  !!

Tack snälla ! DS

 
 
Ingen bild

Marie med flock

21 december 2011 20:48

Good Jul Lizzie!!

 
 Rudi o matten

Rudi o matten

21 december 2011 21:27

Jamen, det fattade jag ju...att du skulle hitta bollen menar jag! Man ska aldrig ge upp ett uppletande av prylar för dåfårmaningenkorv!
God Jul på dig allrasötaste Lizzie!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Brollan

Brollan

21 december 2011 21:49

Ja men vad trodde hon, din matte alltså!! Inte är väll du den som ger upp i en hast ;-) BRA jobbat syrran och ha nu en riktigt GOD JUL
<3
Brollan Gizmo

http://sinnasidan.blogspot.com

 
Ingen bild

Marie o Xit

21 december 2011 23:41

Eeeeeeenvis kallas det och kolla in på min sida...... vad står det där????? "Envisast vinner" ha ha ..... fatta inte matte B de att en springer ger inte upp? Duktiga Lizzie ♥
Stor KRAM från oss

 
Jessica och Smilla

Jessica och Smilla

22 december 2011 08:41

God Jul från oss som precis hittat hit!!

http://harligthundliv.bloggplatsen.se

 
Storolillnosarna

Storolillnosarna

24 december 2011 08:01

Ja, det var du duktigt och eeenvist av dig att hitta den snöbegravda tennisbollen. Vilken hjälte du är!
Vi vet minsann hur svårt det kan vara att hitta snöbegravda bollar - fast man har sett PRECIS vart den har hamnat! Vår matte o vi tycker det är ett utav vinterns många mysterier.

God Jul på dig Lizzie!!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards