Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 15 juli 2011

Tassar på sommardäck ...

Av Lizzie - 15 juli 2011 18:28

Eftersom ytterligare ett nummer av tidningen Hundsport landat i lådan, lär det ju vara försent att skicka in lösningen till förra krysset där jag hade hamnat på bild ..   !

Jag eller snarare matte kanske, hade faktiskt för en gångs skull tänkt skicka in lösningen, men det glömdes nog bort ...


Därför törs jag nog nu både tala om att den i mitt tycke lite knasiga bildtexten till min bild, ( som matte blev lite sur över att den publicerades utan att varken hon eller jag gett nån tillåtelse ... ) alltså blev just " tassar på sommardäck " ..  


Matte ringde iaf mycket riktigt upp redaktören och frågade hur hur min bild lixom kommit på villovägar ... och då erbjöds vi direkt en liten slant som kompensation ... ( för så ska det tydligen vara när man lånar in bilder .. ) fast matte hade nog hellre sett att det hade synts lite bättre vem som tagit bilden, men åt det fanns inget att göra fick hon till svar ..   !!


Hur som helst så kollade jag iaf saldot på mitt konto häromdan, och då visade det sig att jag/vi hade kompenserats med 500 kronor för att jag lekt förgast ..  


  

Ja, för visst måste väl kontot vara alldeles bara mitt, när det är just den här bilden som matte har på det bankkortet !?!?

Dessutom har jag hört att hon brukar säga att det är jag som betalar när hon lämnar fram det kortet, åsså lägger hon till att jag tyvärr tjänar så dåligt att hon måste extraknäcka för min räkning ...   !!

Jaja, nu till helgen ska iaf andra sommardäck vädras, för nu ska vi packa Laban och dra ner till Skåneland, så hoppas att både vi och ni får en (h)underbar helg !!

// Lizzie




 
 
Siddan&Challe

Siddan&Challe

15 juli 2011 19:17

Du ser väl till att du får nåt själv för de pengarna? Typ ny bädd eller nåt annat trevligt. Ha en skön tur till Skåneland och kör försiktigt. Snart får våran matte semester igen och då ska vi bara vara hemma, nja nån badtur har vi faktiskt blivit lovade. Fast matte är lite bekymrad, en hund avled ju efter ett bad där vi tänkte bada. Kramiz och hade gott PS Matte har oxå börjat blogga så smått igen DS

http://www.pomberlys.se

 
Ingen bild

Marie med flock

15 juli 2011 19:26

Det blir ju många betalda tävlingar Lizzie...

 
Rudi

Rudi

15 juli 2011 21:05

Vi hade faktiskt lyckats lösa krysset med din snygg-bild på! 500:- var bra betalt tycker jag, det kan du ha mycket roligt och gott för, Snygg-Lizzie! Jag kom på andra plats i en stor fototävling förra sommaren men jag vann bara äran, hur kul var det på en skala?
Uch, i morgon ska matten och jag göra ett nytt försök att ta oss igenom hela trean utan att bryta...ingen av oss tror att det kommer att gå. suck!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Marie L

Marie L

15 juli 2011 21:12

Precis fler tävlingar Lizzie kul va, då kan vi träna ihop igen:-)

http://www.123minsida/Minos

 
Storolillnosarna

Storolillnosarna

15 juli 2011 21:57

Vi förstår att HS hade svårt att hålla tassarna borta från en sån fin bild på en sån söt tös. <3 Men pengarna är dina! Tänk va mkt godis man får för en 500-hundring! Mums!!

Ha det så bra i Skåneland!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Ingen bild

ESSingarna med flock

16 juli 2011 11:34

Ha det så trevligt i Skåne och kör försiktigt. Medan din matte och husse är upptagna på annat håll kan du ju roa dig för pengarna.

Kram ESSingarna

 
Ingen bild

Jenny o Dio

16 juli 2011 12:02

Ha en härlig Skånetripp!
500 spänn får man ganska många grisknorrar för...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards