Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 11 april 2011

Släpp fångarna loss det är vår :-)))

Av Lizzie - 11 april 2011 17:30


 


Äntligen, eller inte en dag för tidigt ...   kan man väl tycka att "släppet" blev, för gissa om jag for runt som en kalv på grönbete med mina kompisar Minos och Lystra ...   !!


Det där med grönbete var ju lixom lite dubbelt, eftersom det var just i den stora kohagen i Hågadalen som våra fega mattar släppte oss lösa ..   och vissa av oss hittade ju iofs även "rester" från fjolårets betande ...  *host* ! 

  


Men jisses vad hon kartat på sig Lilla Lystra sen sist vi sågs, för dessvärre hade jag inte skuggan av en chans att hinna ikapp henne på rakorna ...   och hur än jag försökte att genskjuta henne när vi sprang i stoooora vida cirklar, så måste jag tyvärr erkänna att där har jag fått min " överman " ,,,,    *harkl*         


Efter ett tag var det såklart bara att följa Minos exempel, alltså alla bad är bättre än inga, och eftersom våra mattar var på oss som hökar bara för att vi började med att slänga oss i Hågaån ...   så drog vi dom riktigt vid näsan och dök i ett rejält vattenfyllt dike istället ..    och det såg mattarna inte förrän det sas var för sent .... !! 


Lystra som för övrigt dagen innan varit och fixat sitt MH ( på samma ställe och med samma testledare och beskrivare jag hade  .. ) föredrog att börja med att kolla kvalitén på vattnet men lät väl inte helt övertygad om att det skulle vara sååå himla bra för pälsen med lerinpackning som Minos och jag påstod ...


Men sjön suger som bekant, så när vi svalkat oss uppvaktade vi alla tre matte Marie och berättade att vi var väldans godissugna ... och vem kan motstå bedjande blickar från tre så bedårande och nybadade sötnosar ...   !?!?


Med andra ord : Slutet gott med mycket godis ..   !!!!


Hej hopp !


// Lizzie   


 

       PS Visst är han sööööt Minos när han är i sitt esse :-))) DS


 
 
Marie L

Marie L

11 april 2011 18:53

Tack för igår, nyinpackning tycker vi är kanoners nu i myggtider:-) Det går vi snart om va?
Kramizar eller kanske "korvizar"från oss ;-)

http://www.123minsida.se/Minos

 
Ingen bild

Marie L

11 april 2011 18:54

Gör om ska det förstås vara;-)

 
Ingen bild

Marie och Xit

11 april 2011 21:43

Åhhhhh vad härligt med bad (säger Xit...) som precis just ikväll tagit sig ett bad i vår (inte rena vill jag lova) damm efter kvällens springtur. Kan säga att det blev en rejäl dusch efter det :)
Ja de där "åssisarna" är ena riktiga raketer de.
Härligt ser ni ut att ha haft det i alla fall :)
Stor KRAM till er från oss i Oklahoma som är så glada för att vi har telefon och internet igen :)

 
Marie

Marie

11 april 2011 21:54

Men ack så härligt med lerinpackning, det är ju bara bra hehe. Så härliga lekbilder

ja rackarns, det var snöpligt, men de tär ju som det är =D

tack för pepptalk =D

http://myflowergirl.blogg.se

 
Rudi

Rudi

11 april 2011 22:13

Härligt att se att inte bara jag har summit i diken idag! Visst är det mysigt?

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Siddan&Challe

11 april 2011 22:48

Såg väldans härligt ut att vara på grönbete med så söta kompisar. Men jag blir förvånad, har du inte tagit årets första dopp förrän nu?! Vi har också rejsat runt med lill-matte som blivit en stormagad matte, men tyvärr sprang vi på orm. Tack och lov slö men huvva. Hej hopp, hade gott i grönskan

 
Brollan

Brollan

13 april 2011 10:39

WOW!! Ni verkar ha haft KUL!!! Bad och allt. Kanonbra att ni han innan mattarna såg er :-)
KRAM brollan

http://lanthundarna.bloggplatsen.se

 
Jenny o Dio

Jenny o Dio

13 april 2011 23:27

Sååå bra med lite lerinpackning såhär på vårkanten. Fina blev ni hela högen :)

http://www.skuttispanieln.blogspot.com

 
Annika Hope & Jonna

Annika Hope & Jonna

14 april 2011 08:19

Så mysigt ni haft det...........bad & bus :-))

Kram

http://www.hundinfo.se

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

14 april 2011 11:05

Hoppas, hoppas att ni kommer med, det vore ni verkligen värda. Det vore ju sååå himla stort!

Jag håller tummarna!

http://hundtraningen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards