Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 17 mars 2011

Strålande tider ...

Av Lizzie - 17 mars 2011 16:30

kan man väl lugnt påstå att det var i Grönklitt, där soooolen visade sig från sin allra bästa sida ...   !


Att min bloggheader fortfarande gjorde skäl för namnet, visar kanske nedan-stående bild ..  när jag visar att HSB är ett ganska bra namn på mej, men varken matte eller husse vågade utmana mej i kampen  om herraväldet!!!

        


Strålande nog hade även matte kommit ihåg att packa rätt "utrustning" åt mej den här gången, för draghundsspåret var faktiskt i topptrim så gissa om det var drag under galoscherna på både matte och mej första dan ..   !


Dag två tyckte jag däremot att om matte ville hålla på med drag så kunde hon göra det själv ...    Dra alltså, för jag kände nog mera för en sk "promenadtur" i spåret, där det viktigaste var det medhavda "fikat" ...   !


Jaja, efter att matsäcken i vederbörligt ordning förtärts och vi vände kosan hemåt, så stötte vi ihop med samma settrar som dagen innan ...   och den här dagen skulle vi dessutom åt samma håll ...   !


Jag säger bara det : Milde Moses ( Den rödvite hette faktiskt så ) nu blev det fart på mej igen, för inte sjutton ville jag ju visa killarna att jag var TRÖTT efter gårdagens genomkörare ...   så jag hängde på ...   med matte som barlast om man säger sååå, för eftersom hon hade sk turskidor så ( fast det borde nog heta otursskidor tyckte ju jag då ... ) behagade hon alltså inte skejta, vilket då medförde att jag inte riktigt orkade ligga kvar på rulle i Moses tempo !!


Vi kanske ska vänta in husse föreslog jag lite diplomatiskt ..   men hann knappt tänka tanken förrän "någonting svart " bara blixtrade förbi ..   och då var det lixom kört igen ..


Attans vad det gick undan, för jag skulle absolut ikapp " Svarta Faran " ( som för övrigt var till hälften BC åsså nåt mera ) och sen sprang vi jämsides ett bra tag, och vilken himla tur att våra vägar sas ändå skulle skiljas efter X antal hundra meter, för då skyllde nog både matte och jag på att husse skulle inväntas ...   !


Tror nog att husse blev lite impad över att jag " gått jämnt " med Svarta Faran, för han kommenterade nämligen att det ekipaget hade haft himla bra fart när dom passerade honom  ...   


Förresten så filmade husse en sekvens på matte och mej " på spåret " första dan, men eftersom han inte fått tummen ur beträffande den filmsnutten, så lägger jag in en gammal stillbild på när husse och jag körde så att det rykte   !



                        Hej hopp, mestadels i galopp !!

                                // Lizzie   

 

Pssst ..Lite senare i går kväll fick husse iaf till en kortkort variant av "urspårning" men bilden på husse och mej får vara kvar ändå   !!!

 
 
Ingen bild

ESSingarna med flock

17 mars 2011 17:06

Härligt med snö men ska ni (vi hänger gärna med (morr mattes kom.)) ha gyttjebrottning där i vår????

kram ESSingarna

 
Rudi

Rudi

17 mars 2011 19:03

Åh, så roligt det ser ut att få dra hussar och mattar fullt lovligt! Vi håller tummarna för er i SM-kvalet förstås! Puss på dig snygging!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Rusa med familj

Rusa med familj

17 mars 2011 20:53

Skönt att ni har haft det bra på mini-semestern! Stort tack för fina ord på bloggen!! Vi hörs någon kväll så kan vi skvallra lite! KRAM, Rusa med familj

http://annalenamedhundar.bloggproffs.se

 
Ingen bild

Jenny, Elba o Dio

18 mars 2011 03:26

Wooow! Vilken brud du är!
Vi håller tummar och tasar för er på tävlingen!!!

 
Helena

Helena

18 mars 2011 10:14

Ja även om jag älskar snö tycker jag det är ganska skönt att kunna gå på de vägar där det knappt gått att ta sig fram tidigare men jag saknar att komma in med RENA hundar ;) Ett litet GRATTIS i efterskott till lydnadsutmärkelsen! Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Mirre

Mirre

18 mars 2011 13:25

Ja hualigen nu vill man inte ha mera snö, hehe. Visst då solen skiner är det supervackert men ej som nu. tack för de rara orden om mina kort, du är ju för rar =D

Hoppas eran helg blir toppen
kramar

http://myflowergirl.blogg.se

 
Lotta

Lotta

18 mars 2011 19:11

Fullt ös medvetslös ;) Med allt detta spring i benen skulle en malletös trivas som fisken i ert sällskap :)
Skönt att ni är tillbax i etern :)) Även om jag inte alltid skriver (flåt) så kikar vi in och ser vad ni gör. Kan dock inte se filmen här...
Ha en go helg! KRAM :))

http://minflock.com

 
Brollan

Brollan

18 mars 2011 20:19

Jösses vad du kan skena jänta!! Ser roligt men jobbigt ut :-)
Kram Brollan

http://sinnasidan.blogspot.com

 
Arras o Aylaflocken

Arras o Aylaflocken

19 mars 2011 07:48

Jösses vilket drag det är i snön och vilka drivor. Hälsa matte att det förmodligen är BLOGGTOWN som spökar hos oss igen, väldigt irriterande att inte kunna uppdat. eller annat. Har mailat dem och undrat men inget svar. Det var ju inte längesedan det var stopp. Här har Ayla varit magsjuk i en vecka, Arras hostat och en hel del hundar i Läjet haft magsjuka. men nu är det ok igen. Ha det så bra.

http://www.hoffearras.se

 
Terese

Terese

19 mars 2011 15:00

Visst är det UNDERBART när solen värmer skönt!:) Låter som en finfin semester ni haft!

http://www.brandwold.se

 
Borghild & Tulla

Borghild & Tulla

19 mars 2011 18:33

Hadde jeg bare kunnet klare å holde balansen med en sånn drag-maskin, så skulle jeg gjort det! Men vi skal trene oss opp, hehe.. ;o)

Så ut som en kjempeherlig ferie, og det er alltid gøy med litt konkurranse i sporet.. ;o)

http://spaniel.no

 
Storolillnosarna

Storolillnosarna

19 mars 2011 22:34

Är det möjligt att ngn jycke kan springa fortare än dig? Tror inte det! Det syns ju på filmsnutten hur fruktansvärt snabb du är. Svarta Faran var nog dopad, o irländska settrar... de... är alldeles för långbenta för att det ska vara inom springa-framför-skidåkande-matte/husse-sporternas regler. Fusk! säger vi!
Jo, när matte snabb-bläddrade igenom ST, så tyckte hon att hon kände igen en jycke där. Mkt riktigt, när hon bläddrade tillbaka till sidan, så var det du!! :)

Glada våraktiga svansviftningar!!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Rusa

Rusa

20 mars 2011 09:26

Jag är S Å avundsjuk.... Att få springa sådär fort och någon "jagar" en hela tiden.... suck.... Det vill jag också göra!!!! :-(
Avundsjuka suckar från Rusa

http://annalenamedhundar.bloggproffs.se

 
Karin & co

Karin & co

20 mars 2011 10:49

Så himla coolt med draghund framför skidorna. Kan tänka mig att mer såg ut som en vante som fladdrade bakom Lizzie. Vi var faktiskt på väg upp nu också, men fick inte ihop det med jobb och lediga dagar i stugan. För att svara på din fråga. Eftersom jag då inte visste att det var just en slugbod vi satt i, så kallade vi det vindskydd. Så här i efterhand låter det ju lite fjuttigt :-) kanske eldbod/skydd, för det kan jag tänka mig att det en gång användes till - ta skydd och tända en värmande brasa.

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Stina

21 mars 2011 22:04

Full fart i spåret..fast vi brukar fara fram på en annan typ av spår;=))När det gäller skidor så provade matte en gång och då tyckte hon att det gick så trögt. Det berodde på att jag stod bakom henne på skidorna..ha ha

 
Arras o Aylaflocken

Arras o Aylaflocken

22 mars 2011 07:04

Vår dagbok fungerar inte ännu, får väl snart hitta annan väg, det är irriterande. Här har Ayla frisknat till men Arras ligger på Blå Stjärnan i Borås med lunginflammation, han blev dålig i helgen bara låg där så vi åkte in och han fick stanna. Det är tomt här, hoppas han får komma hem snart. Hoppas allt är väl hos er.

http://www.hoffearras.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards