Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 26 februari 2011

Lizzie Gräddnos :-)))

Av Lizzie - 26 februari 2011 18:00

I morse hamnade jag i duschen IGEN ..   men dels var det nog lite "ridhusrester" kvar i pälsen sen igår, förutom att det nu är sk SLASKVÄDER ... och matte hade rysligt bråttom för själv hon skulle iväg för att skaffa sig lite mer balans i tillvaron ..   ( Läs BodyBalance-pass .. ) och trodde nog att husse skulle frottera mej torr med mitt fina badlakan ...   ( Trodde matte alltså .. )


Jaja, tänkte jag ! Bra karl reder sig själv heter det ju som bekant ..   och antagligen skulle det lika gärna ha kunnat heta bra hund bereder själv ett utmärkt torksätt ..   vilket i just det här fallet innebar att jag lixom bäddade om i mattes halva av sängen och kurade ihop mej bland kuddar och täcken ..!


  

Fast i ärlighetens namn måste jag ju säga att det inte är bara husse som tabbar sig i den här flocken ...*harkl* , och häromdan låg matte verkligen på plus efter en av sina tabbar ..   efter att hon kommit på en ny och alldeles underbart god externbelöning ...   !!!


Husse, ( som inte håller reda på att fettisdan i år infaller först på Internationella Kvinnodagen 8 mars ...  ) kom hem med två JÄTTESTORA semlor i tisdags, och eftersom matte är mera av "glassoman" än semmelälskare, så tog det mycket riktigt stopp innan hon knappt kommit till hälften av bakverket !!


Fast lite för fort gick det sen från tanke till utförande, ( och tanken var så klart att jag skulle träna på fjärren ..   ) så när matte ställt ner sin jättestora och mycket gräddiga semmelhalva på golvet, och försäkrat sig om att ifall jag skulle flytta baktassarna så mycket som en mm så skulle jag "felas" ...   , så traskade hon iväg in till sovrummet för att få ut "några metrar " ..   !


Men inte sjutton riskerar man ju att missa en sån exterbelöning, så jag tror att jag körde fjärren 12-mässigt ..   !


Fast min matte hade nog lite otur när hon tänkte, för vad hon inte tänkte på ..   var nämligen att jag inte hade blivit "klypad" ( Man brukar sätta ihop mina fina öron med en påsklämma när jag ska hjälpa till med fördisken ... ) och ni kan ju bara gissa hur söt jag antagligen måste ha varit med gräddinbakade öron och dito nos !!


Förresten så fick jag en massa beröm av matte efter ridhusträningen i går, för jag var visst jätteduktig på ffa inkallningen och rutan ..    medan matte däremot måste nog träna ännu mera på det där med tajming så hon lär sig exakt när hon ska ropa att jag ska stanna eller lägga mej ...   !!!


Hej hopp !!

 

// Lizzie


PS Glömde ... Normalt så sitter alltså inte klypan som på bilden, men ibland händer det att jag inte lyckas få loss klypan helt ( efter att ha lagt mej på rygg och rullat runt ,, ) så dom gångerna leverar jag helt enkelt in mitt öra med vidhängande klypa, för självklart ska jag ha betalt när jag lämnar tillbaka "panten" ..    

I tisdags blev det ju såklart ännu svårare,  eftersom jag då inte hade nån klypa, så då chansade jag och satte mej framför matte med bara örat i munnen, och det gick lika bra, för jag fick betalt för den "inleveransen" oxå ...    DS

 
 
Helena

Helena

26 februari 2011 18:06

Söt odåga som levererar både öra o klypa ;)

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Mirre

Mirre

26 februari 2011 19:03

Ohh sådan söt gräddnos =D. Hehe Bellman gör också så då man badat honom han blir heeeelt galen =D

Ha en undebar lördag ni med
kramar

http://myflowergirl.blogg.se

 
Sinna

Sinna

26 februari 2011 21:19

VAA!! Semelbelöningar!!?? MÅSTE övertala min matte att träna fjärrar, rutor och ränder med mig för jag vill oskså ha semla!!!!
DU är så söt med din klyka och självklar tså ska man ha betalt för ALLT man levererar ;-)
KRAM brollan

http://sinnasidan.blogspot.com/2011/02/fototriss_2

 
Rudi

Rudi

26 februari 2011 23:35

Semlor som träningsgodis!? Jag skulle stå på huvudet och hoppa jämfota samtidigt om jag bara fick sånt gotta! Fast nypa i öronen har jag aldrig blivit utsatt för, men det kanske är en tjej-grej? Puss på dig snygging!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Arras o Aylaflocken

Arras o Aylaflocken

27 februari 2011 08:15

Semlor gillar vi med hälsar hoffarna i Läjet, grädde mmmm vad gott. Vi har ju inte lika långa öron så de klarar sig. Här har vi is som är seglivad trots 5 plus igår märks ingen skillnad, det blåste kuling och den var kall sa matte. Ha det bra tjejen och matte o husse med. Vi hörs

http://www.hoffearras.se

 
Ingen bild

ESSingarna med flock

27 februari 2011 15:34

Hmmm Semelbelöning, det måste vara det som matte tänkte på när det bakades släta bullar tidigare idag.

Grattis till ditt senaste pris.
Årets lydnadsekipage på UBK.

Kramizar från ESSingarna med flock

 
Ingen bild

Jenny, Elba o Dio

27 februari 2011 17:29

Åh! Hälsa din matte att det är bra onödigt med klypa! OM en katastrof skulle inträffa så att man kommer ifrån sin matmor är det väldigt bra att ha matsäcken med sig i öronen!!! Se'n luktar det ju intressant och gott när det har marinerat ett tag, vilket är bra när man ska ragga killar! Färgen på örontopparna kan ju också var kul att variera. Visst?? Grräddvitt är väldigt vårfräscht tycker jag!

//Elba

 
Ingen bild

Stina Dimma Trolla

28 februari 2011 07:46

STOOORT GRATTIS! ÅRETS LYDNADSHUND PÅ UBK. Matte får servera något gott i den fina tenn muggen. Kanske lägga i en pannkaka tex ;=))Eller kanske höja en skål med något "flytande" i, men pannkaka SKA du ha Lizzie.

 
Ingen bild

Marie o Xit

28 februari 2011 10:56

....men :( vart tog vårt inlägg vägens om vi skrev häromdagen??? Men har ju pratat i telen och sagt Tusen Grattis till duktiga er och även berättat om kusinernas likheter med att bädda om i mattes sängen...gärna när vi är blöta :) och inleverans av diverse prylar som ben, matskålar, filtar, leksaker, strumpor, skor mm mm....fast örat har vi inte försökt pantsätta ännu =)
Ha det gott
Stor KRAM från oss ♥

 
Storolillnosarna

Storolillnosarna

28 februari 2011 10:59

Nu borde du välan fått en HEL semla efter årets lydnadshundsutmärkelsen, eller hur?!!!

GRATTIS!!!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Rusa + de andra förstås

Rusa + de andra förstås

28 februari 2011 16:45

Nu är jag riktigt sotis!!! :-(
Jag VILL OCKSÅ ha semla!!!!!!!! Hmmmm....
Nosgnuss från mig (samt de övriga förstås)

http://annalenamedhundar.bloggproffs.se

 
Ingen bild

Nessie

28 februari 2011 16:49

Grattis världens lydigaste syster! önskar världens näst lydigaste syster!

 
Arras o Aylaflocken

Arras o Aylaflocken

7 mars 2011 07:42

Hoppas ni haft en bra helg trots att kylan håller sig lvar. Vi har haft lite sol men en hård vind så det jämnade ut sig, lika kallt alltså. Inga mer semlor, det är den dagen på tisdag sägs det, undrar om husse har hört det så Lizzie får en till? ha en bra vecka.

http://www.hoffearras.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards