Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 14 februari 2011

Vicken vecka ....

Av Lizzie - 14 februari 2011 08:30


Först kunde jag ju på direkten konstatera att det där med HtM antagligen inte alls skulle passa varken mej eller matte ...   för när Brukshunden ( tidningen alltså .. ) äntligen landade i lådan, så kunde man där bl a läsa följande :


Något annat som talar för sporten är att det i dag finns många tävlande som lämnat tonåren och ungdomen ganska långt bakom sig ( snällt att iaf inte skriva om Hedenhös ..   )


Med äldre tävlande kanske heelwork känns bekvämare att tävla i än freestyle *fniss*...

Sen kommer det värsta : Heelwork kräver en större lydnad och PRECISION av hunden !!!!!

Här gäller det att hunden verkligen kan hålla sina positioner, oavsett tempo och färdriktning på tävlingsbanan !!


Jaja, vad är väl en bal på slottet *host* ...    men förmodligen är det  bara att konstatera att HtM iaf tills vidare får läggas på hyllan,  för det där med precision och lydnad är nog inte riktigt min grej ... !


Matte har ju faktikst fortfarande fullt sjå med att försöka övertyga mej om att fritt följ inte alls står för att man får vara fri och ledig, utan att det bara menas att man inte ska vara kopplad ... vilket jag så klart inte kopplar ...   !!



För övrigt kan jag berätta att min optimist till matte trodde att vi skulle kunna åka till vårt "vanliga" i helgen ställe och träna några av elitmomenten som kräver lite mera plats ...   ( läs ink, ruta och dir.app )  men vägen ner till " vårt " ställe liknade mer ett översnöat scooterspår än bilväg, så av "inrutad" träning bidde inget, men stackars lilla jag fick springa fuskrapport iklädd mina klövjeväskor som tjänstecken istället ..   !


Hej hopp !!

 

// Lizzie




  


 
 
 Rudi

Rudi

15 februari 2011 19:01

Och jag som alltid trott att "fritt följ" betyder "fri att nosa var jag vill", det verkar som om vi båda har missuppfattat. Hmmm!
Är det kul med klövjeväskor? Hur tungt bär du? Är det mest godis och mat och leksaker och sånt? Eller är det trista kläder och grejer?
Puss på din vackra nos!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Helena

Helena

16 februari 2011 09:18

Står det nåt om man får ha rollator med sig på plan? Jag tycker inte alls det ser ut som om ni har några problem med fria följet! Jag tror ni skulle klara av detta med glans...om det inte är rollatortvång på intagningen vill säga för då faller ni kanske på det ;)

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Barbro & Salza

Barbro & Salza

16 februari 2011 10:07

Men... är det nånstans det krävs precision och lydnad så är det väl i elitlydnaden? Det är ju när man inte fixar den där precisionen som man får hålla till godo med brukset.. *harkl* ;)
Ni fixar säkert HtM med glans också :)

http://www.tedsams.com

 
Ingen bild

ESSingarna med flock

16 februari 2011 14:07

"för det där med precision och lydnad är nog inte riktigt min grej ... " ????????????????

Vi har sett att ni fixar såväl precision som lydnad (titeln SE LCH tyder ju på att vi inte är ensamma som tycker det) så det är bara att övertala matte att HtM är er nästa grej.

Kramisar från ESSingarna

 
Ingen bild

Brollan

16 februari 2011 21:04

Nää är du packåsna också...Ingen rast och ingen ro i ditt hem ;-) Vad det gäller precison så tror jag att du har det oavsett vad din matte säger ;-)
kram

 
Ingen bild

Marie o Xit

16 februari 2011 21:21

De där med precision är då iaf inget för kusin-vitamin-Xit (inte just nu :) )
Men för er som till och med har det skrivet framför namnet. SELCH säger väl ganska mycket om hundens kapacitet? :)
Stor KRAM från oss som också är insnöade.... har så varit hela långa vintern och än är den inte slut..... :o
Vi hörs

 
Annika & Hope

Annika & Hope

17 februari 2011 16:24

Ja vi håller med Marie och Xit SELCH säger väldigt mycket, ni fixar säkert de mesta. Kul att du fick göra lite fusk rapport :-)) här var de länge sedan vi tränade rapport........ även fusk rapport.

Kram från oss

http://www.hundinfo.se

 
Mirre

Mirre

18 februari 2011 00:07

Men då har ni ju testat det =D. Hoppas att allt är bra annars
kramar

http://myflowergirl.blogg.se

 
stin@

stin@

18 februari 2011 10:07

Kul att du får se dig själv på TV! Trevlig helg till dig o matte!

http://www.tansandtins.se

 
Storolillnosmatten

Storolillnosmatten

18 februari 2011 10:40

Ni skulle nog absolut kunna hålla på med HTM. Som sagt ni har ju papper på att ni kan det där med precisionen. :) Fast... det viktigaste är ju att man tycker det är ROLIGT!!!! :D Om inte ska man strunta i det. HTM, alltså - inte att ha roligt. Eh..? *svamlar* ;)

Och "Fritt följ" borde ju betyda det som sägs, just FRITT FÖLJ. Ja, ja... följ och följ... mina jyckar "brukar" (har tävlat typ 2 ggr) FRITT springa iväg o hälsa på domare o tävlingsledare. Hihi!

Förresten så blev jag lite irriterad på att vi (enl Brukshunden) inte kan hålla på med Freestyle. Alla över 20 - gör motstånd mot denna åldersfixering. Det var likadant när agilityn var ny - och många år efter det. Mkt pga att t o m SBK o SKK matar en med dumma inskränkta fördomar. Grrr! Nä, alla - oavsett ålder - 10 år eller 76 år - anmäl er till en Freestyle-tävling - NU!!! Ropen skalla - freestyle för alla!! :D :D

Alla mina jyckar - oavsett ålder :) - håller definitivt med!

Glada snarthelg-svansviftningar från oss alla!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Karin & co

Karin & co

18 februari 2011 21:09

Håller med Helena, det är väl bara att putsa upp rollatorn och ge sig ut! Eller var det gräva upp flintyxan?!

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Mirre

Mirre

19 februari 2011 10:04

Heeej, tack för de rara orden, du är så go =D. Hoppas att ni har en toppendag i kylan, vi fryser här minsann, det är - 25 grader, burris =D

Kramar

http://myflowergirlblogg.se

 
Jessica

Jessica

19 februari 2011 18:07

Ja jag tänkte genast på er när jag läste Brukshunden:)
Men nog tror jag ni fixat det också, tror nog du Birgitta kan få Lizzie att plocka fram det som behövs när det behövs:))
Kram från oss:)

http://www.yrlabus.se

 
Arras o Aylaflocken

Arras o Aylaflocken

20 februari 2011 08:01

Ja nog vore det bra om fritt följ vore att få bestämma själv. Bilderna i bloggen hos oss är tagna förra söndagen, vi fick regn när alla andra fick snö den veckan och så ser det ut ännu även om det är 12-14 grader på morgonen och ca 6 på dagen. Det har varit fel på bloggtown där vi har vår sida så det har inte gått att komma in hela veckan, skittråkigt men matte i huset skall försöka få till en uppis i kväll eller i morgon, vi skall bort idag på kalas nämligen. Ha det så bra det går i kylan och snön, vi hoppas på snar vår här på västkusten.

http://www.hoffearras.se

 
Ingen bild

ESSingarna med flock

20 februari 2011 11:07

Hallå i kylan!

När vi tassade runt i cyberrymden hittade vi dessa små klipp som fick oss att tänka på dig och din flock.

Eftersom du är en ice lolly med twist tänkte vi att detta klipp skulle passa dig.
http://www.youtube.com/watch?v=iqN-yYH9Yuo
Vi försöker övertala matte att inspireras av detta klipp och tänka på VÅRA smaklökar.
Pannkaka mmmmmm!
Nästa klipp kan du visa din flock om de skall tapetsera om hos dig också.
http://www.youtube.com/watch?v=o215MfrAEcs

Kram ESSingarna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards