Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 11 september 2010

HTM eller freestyle ....

Av Lizzie - 11 september 2010 14:45

ska nog kanske bli min nästa " gren " ...  iaf om du möjligen frågar dig vad det var jag ägnade mej åt på prispallen uppe i Skutskär idag ...   !


     


Att matte var lite chockad kanske inte var så svårt att förstå sen hon fått protokollet ..   från dagens övningar bland rutor och ränder på Skutskärs BK, för att jag hade knåpat ihop hela 304 poäng i elitklass, det lär nog dröja länge innan matte fattar att det faktiskt " är på riktigt " ...   !!


Men för att backa bandet lite så kan jag iaf berätta att vi från början bara var tre anmälda till elitklassen, och att till start kom bara jag och Holländaren Tara, men Taras matte bröt efter sitt i grupp, så man kan väl säga att jag både vann och kom sist ...   ! Välj ett av två *fniss* !


Hur som helst så är det ju bara poängen som räknas, men det som matte var allra mest nöjd med var inte bara en utan tre saker, nämligen att jag dels klarade av sittandet i liten grupp  trots störning, att jag fixade att direkt ta rätt pinne utan att behöva nosa på alla pinnar och att jag återigen avslutade med en tia på fjärren   !!


Ja förutom slutpoängen då förstås, men det tar antagligen många dar innnan min tröga matte förstår att det faktiskt är SANT att vi nu utom alla tvivel har uppnått den högsta poängen någonsin när det gäller just min rastillhörighet   !! ( Fast vi brukar ju säga att vi är ESS:en i leken ..  )


Att vi sen inte bara blir kvar ett tag till på SM-kvallistan utan förmodligen kommer att "hoppa upp" några pinnhål gör ju inte det hela sämre ...  !


Tack snälla för alla hållna tassar och tummar   !!!!!


// Lizzie



PS : HTM betyder heelvwork to music och är ett slags "mellanting" mellan vanlig tävlingslydnad och freestyle ...   ! DS


PSS eller nåt  : Senaste uppdateringen från SM-kvallistan visar att vi just nu är "oslagbara" eftersom vi ligger på plats 21 ..   så länge det nu varar   !

21ROWNTREE ICE LOLLY
Engelsk springer spaniel
BIRGITTA ANDÉN
Uppsala BK
304.00292.50285.50294.00
 
 
Anna-Lena med flock

Anna-Lena med flock

11 september 2010 15:15

Har nu själv stängt munnen - den gapade länge när jag såg poängen du messade.... Helt jä.... otroligt!!! Jösses.... Ni är så fantastiskt bra! Nu JÄDRANS är det väl SM som gäller! Ni bör med de poängen kvala in utan problem! När är nästa tävling?
Grattiskramar från oss alla!
Anna-Lena och ligan

http://annalenamedhundar.bloggproffs.se

 
Ingen bild

Brollan

11 september 2010 15:17

HIPP HIPP HURRA för brudarna idag!! HURRA vad ni är BRA, ja eller till och med BÄST :-)) Suveränt jobbat!!!!! Och varför inte lite HTM vid sidan av också, du verkar ju vara på topp nu så det kan du nog klämma in någon dag i veckan också mellan rutor, ränder och pippisar ;-)
LOVE YOU från brollan Gizmo

 
Petra & Co

Petra & Co

11 september 2010 20:04

Super duper GRATTIS igen :) Helt otroligt vilket team ni är, ja vi gör vågen här i Norr för er. Vilka poäng, oj oj oj man blir ju nästan grön av avund ;) Lycka till på nästa tävling inte för att jag tror ni behöver ett sådant...

Hälsningar från Norr!

http://petraz.se

 
Marie L

Marie L

11 september 2010 20:11

STORT GRATTIS med massor av kramar till SM-ekipaget från oss :-)

http://www.123minsida/Minos

 
Ingen bild

Anna-Greta

11 september 2010 21:44

Ett jättestort grattis, fantastiskt resultat trots att ni kom "sist" :) eller tack vare att ni kom först. Djupt imponerade, måste nog åka och kika på SM, för där måste ni väl platsa snart

 
Ingen bild

Marie o XIt

12 september 2010 08:50

Vi kommer åka på SM nästa år =) måste absolut vara med och hejja på er =)

Men KANONERS MYCKET GRATTIS till FANTASTISKA poäng och resultat

Kraaaaaaam ♥

 
Ingen bild

ESSingarna

12 september 2010 08:53

GRATTIS!!!! Som vi sa igår, vi är stumma av beundran. Vilken prestation. Ni är verkligen fantastiska föredömen. Det syns att ni har roligt tillsammans och ni har verkligen visat att det går att ta sig tillbaka trots motgångar. Jag unnar er verkligen att flyga omkring på ett rosa moln och njuta av utsikten.

Vi sattsar på att bli hejarklack till SM


Kramisar från ESSingarna med flock

 
Dotra

Dotra

12 september 2010 09:38

Grattis !!

det verkar ju vara rena segertåget ni är ute och turnerar med :-)

Kram

//Dotra/Lillmatte/Webba

http://happieart.blogg.se

 
Ingen bild

Dotra

12 september 2010 09:39

Glömde säga att ni måste boka samma tåg till SM !!

 
Ingen bild

Nessie

12 september 2010 10:25

Världsklass var ordet sa Bull och Bill höll med liksom syster Nessie!!!!

 
Lotta och Axa

Lotta och Axa

12 september 2010 13:31

GRATTIS!!!!
Skulle matte kunna packetera in dig i någon typ låda eller kanske frysa ner dig, och plocka fram/tina upp dig till SM... Du får inte rejsa, hoppa okontrollerat eller för den del freestayla förmycket så du skadar dig.Håll dig lugn och balanserad eller hur!!! många många hurrarop till er

http://www.hagbyhundtrim.se

 
Kerstin o Storolillnosarna

Kerstin o Storolillnosarna

12 september 2010 19:22

Ni är ju bara BÄÄÄÄST!!!! :)))))

Va glad och stolt man blir. Inte för att jag har nån större koll med poängen o så, men jag fattar att det är jädrans bra!!

GRAAAATTTTIIIISSSS!!!!! *vrålar vi alla Storolillnosar - i kör*

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Helena & co

Helena & co

12 september 2010 20:45

Ni är ju bara FÖR bra....helt otroliga, härliga och fantastiska!! Grattis räcker ju inte så långt men jag kommer inte på nåt annat ;-) Ett fyrfaldigt grattis till världens bästa ESS med matte, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIIIIISSSSS, GRATTISSSSSSSSSSSSS!!

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Lena, Atlaz o Ginger

Lena, Atlaz o Ginger

12 september 2010 20:51

Alltså.. ni är helt OSLAGBARA tillsammans

http://www.gladiatorkillarna.se

 
Lena, Atlaz o Ginger

Lena, Atlaz o Ginger

12 september 2010 20:56

men så snopet,jag skrev massor i mitt tidigare inlägg :( Får ta det igen :) Ni är fantastiska och vi ljuder ut i ett jätte HURRA för er två! Är säker på att ni har SM som i en liten handske..och den dagen kommer vi vara många ESS fans som sitter där med er och håller tummarna och tassarna :) STOR KRAM och massor av nospussar, Lena, Atlaz och Ginger

http://www.gladiatorkillarna.se

 
Mirre

Mirre

12 september 2010 21:14

JIhioooo GRATTIS till er, och Freestyle kan ni visst också hehe.

Kramar

http://myflowergirl.blogg.se

 
Arras o Aylaflocken

Arras o Aylaflocken

13 september 2010 08:15

vad skådar man, STORT GRATTIS till er båda, skitkul att det går så bra för er. Att mattar blir lite hispiga vid vinst här till tycker vi. ÄN en gång GRATTIS; GRATTIS.

http://www.hoffearras.se

 
Ingen bild

Stina Dimma o Trolla

13 september 2010 10:27

RESPEKT ;=))

Stina Dimma och Trolla

 
Ingen bild

Sylvi Åsberg

13 september 2010 11:27

SUPERGRATTIS till Selmas fantastiska dotter med matte. Ni är bäst. Vi håller tummarna nästa helg också.
Kram Sylvi och mamma Selma

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

13 september 2010 20:47

Men guuuuud vad ni är duktiga!!!! GRATTIS!!!
Vore jättekul att se en film på er från någon tävling :)

Kram kram

Ps. Vi är också förvånade varje morgon vi vaknar då vi inte blivit väckta på natten av vattenavgång eller liknande... :-)
Kommer inte bebisen nästa vecka så sätter läkarna igång maskineriet, men jag hoppas att det går av sig själv för det gör minst ont tydligen.

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Maria Prince mfl

Maria Prince mfl

13 september 2010 21:42

Grattis ni är verkligen helt fantastiska!! Vilket team!!!
Njuuut !!
Kram!!!

http://www.123minsida.se/Beautiful-Eyes/21528143

 
Kristin

Kristin

13 september 2010 22:47

WOW WOW WOW stort grattis och vilka poäng! Klart det är SM som gäller nu :)

Och riktigt söta kort ju :) Lilla freestyle hunden :)

Kram kram

http://www.warnbring.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

13 september 2010 22:59

STORT GRATTIS till dom fina poängen :) Var ju kanon bra :) Lycka till på era fortsatta tävlingar.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Karin, Wilma och Miso

Karin, Wilma och Miso

14 september 2010 09:14

Vilken tur att jag inte var där och tittade för jag hade förmodligen stått och gråtit :-) Ni är så himla bra!!! Stort stort stort GRATTIS!!!

Fast det vore kul att se er på någon tävling.

I helgen styr vi kosan upp till Fryksås.

Kram

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Liz

14 september 2010 14:10

GRATTIS!!!! Vilken synd att vi inta var där och såg er. De lär bli SM för er så bra som ni är :)

 
Åse, Axl & Ruby

Åse, Axl & Ruby

14 september 2010 15:27

Om vi nu ska välja ett av två så väljer vi ett, Super stort Grattis till både två & fyrbent :-))

http://www.schnauzeraxl.se

 
Mirre

Mirre

14 september 2010 21:40

Allt bra med er?
kramar

http://myflowergirl.blogg.se

 
Jessica

Jessica

14 september 2010 22:12

Jättegrattis! Ni är SÅ duktiga ihop:)

Kram!!:)

http://www.yrlabus.se

 
Elin, Daisy och Ness

Elin, Daisy och Ness

15 september 2010 11:13

Grattis!!! Vilka fina poäng :) . Tack för din kommentar och jag tycker verkligen det är kul att se att det finns fler som tävlar och tränar med sina ESS - vi ligger dock inte riktigt lika bra till som er :) men är på god väg, ska bara få till ett första pris i trean nu under hösten och sedan kommer vi upp i den roliga klassen :)

Ha det fint!

http://elindaisy.wordpress.com

 
Ingen bild

Mervi och tjejerna

15 september 2010 15:44

GRATTIS GRATTIS!! Vad ni är bra på det ni gör fortsätt så och kram från oss som ska snart flytta till en ny adress.
GRATTIS KRAMAR från V-ås :-))

 
Lotta & Gilda

Lotta & Gilda

15 september 2010 18:27

Alltså, vad skriver man???? Ni är ju helt suveräna och SUPERMEGA GRATTIS :)!!!!!! Tjohooooo vad bra ni är!
Kraaaaaaaam!!!

http://minflock.com

 
Karro & Speja

Karro & Speja

16 september 2010 07:04

OJ JÄVLAR!!! Ni är häftiga, jag vet vem jag ska pröjsa för privatlektioner kommande sommar det e ett som är säkert!! Bra jobbat :D

http://spejas.wordpress.com

 
Terese

Terese

16 september 2010 11:39

Men SHIT!!!! va ni är bra!!!! Världens största grattis!!! Åh va härligt!! Nu jäklar blir det SM!!:D

http://Www.Brandwold.se

 
Ingen bild

Lotta Claëson

18 september 2010 18:12

Stort grattis till fantastiska poäng i elitklassen!!! Min tik som blev SLCH för längesedan(1996) hade som mest 285 tror jag och det var ju ett bra resultat. Men....304 poäng ojojoj.....hoppas jag får möjlighet att se er "live, in action" någon gång!!

 
Ingen bild

Lena Olsson

18 september 2010 20:40

Nämen, nämen!!!!!!
Vad i hela friden.....vad ni är fantastiska, helt otroliga! Många kramar från Elton, Zigge och mig!! Vi kommer aldrig upp i era bedrifter!
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards