Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2010

285 poäng i snitt ...

Av Lizzie - 18 augusti 2010 15:45


har vi nu efter säsongens tre genomförda tävlingar i elitlydnad med lika många 1:a pris, vilket även resulterat i att vi i skrivande stund fortfarande ligger kvar på kvallistan inför nästa års Lydnads-SM ..   ... Oooooops !



  

Jag lovade ju att återkomma med mera detaljer från tävlingen i söndags, och då börjar jag med att visa bild på min nya fina godisskål .. som jag fick i pris! Den tänker jag nämligen fylla med smarra ..   eftersom jag även fick ett presentkort på 200 kronor ( från hundsportaffären Coralle ) och kanske räcker pengarna även till nån ny skojig leksak   som matte och jag kan ha dragkamp om !!!

Tävlingen började iaf lugnt o bra med att fem hundar satt som tända ljus under momentet som heter sitt i grupp, och när förarna försvinner utom synhåll !!



Tyvärr skulle nog matte inte ha andats ut redan där, eftersom hunden bredvid mej blev så störd av att man hörde skott ( från en närliggande skjutbana ) att den först började att röra väldigt oroligt på sig, men sen föredrog att lämna  sin plats ..  !!

Tack och lov fick vi fullt; alltså tior på både sitt i grupp och platsliggning   !

Eftersom vi hade startnr två var vi sen beredda att gå in på planen enskilt som första ekipage, ( då vi trodde att Ettan  brutit hela tävlingen ) men dom skulle fortsätta iaf, så jag fick lugnt ligga kvar i bilen, eftersom vi  brukar börja värma upp när ekipaget före oss hunnit med de tre första momenten, men precis när matte tänkte gå och " väcka mej " så blev vi inropade eftersom ekipage nr ett brutit redan vid andra momentet ...   !!

Uppvärmningen blev väl inte riktigt som den brukar, för nu var jag återigen  "lite vild" om man säger såå, vilket är samma som att jag tog nåt gjädjeskutt i fria följets språngmarsch *harkl* men vadå, det är väl bättre att man är glad, eller ... !? 8,5 blev iaf betyget, och det stod även bra position och bra stegförflyttningar som kommentar !!!

Dumrutan gick så där, men en åtta blev betyget och på inkallningen med ställande och läggande fick jag en nia.

På  rutan däremot slog jag till igen och då förstod jag på publikens applåder att jag fått en tia   !!

Dir.apporteringen och hopp-metallapport gav båda nior, men på  vittrings-apporteringen var jag visst för noggrann ( matte hade ju sagt åt mej att inte göra fort och ev göra fel ju ..   så jag tog det säkra före det osäkra ) för där kom en åtta till ...   men det var iaf rätt pinne !!

Istället för att avsluta som vi brukat, alltså låtit fjärdirigeringen bli mitt paradnummer, så gjorde nu MATTE bort oss rejält ...   och jag hoppas verkligen att hon nu lärt sig sin läxa = man får INTE ta för givet att det alltid ska vara som det brukar på tävling ...   men det är ju faktiskt liiite orättvist att den som startar först inte vet i vilken ordning skiftena ska utföras, fast till mattes försvar måste jag ändå säga att de allra flesta TL brukar *harkl* faktiskt göra så att om man börjat med sitt, stå ligg, så blir fortsättningen istället stå , sitt. ligg, men just i söndags körde TL samma ordning * 2, vilket var samma som att matte ( och även jag ... ) fick ändra mitt i uppsättandet för att istället förändra det till ett ställande ...   !! Snacka om att ställa till det !!!

Det står tom i mitt protokoll att " föraren missar något " ...   !!

Hur var det nu igen ??? Blocket.se ??? Under matte till salu, eller hur skriver man ??

Himla tur för matten att jag iaf fixade till  " rätt hyggliga " siffror totalt,  ( 285,5 p ) så att det tom räckte till klassvinst   men en liten dumstrut skulle nog inte misskläda sin plats *host* ... på matte alltså !!!

Jaja, shit happens, eller vad säger man, men här iaf en glad "prispallsbild" på Gugge med Truls, Gunhild med Orissa åsså jag i mitten   !!

  

  

Hej hopp !

 

// Lizzie    

 

 PS Saxat från SM-kvallistan 100818 :

35ROWNTREE ICE LOLLY
Engelsk springer spaniel
BIRGITTA ANDÉN
Uppsala BK
292.50285.50277.00285.00
 
 
Ingen bild

Nessie

18 augusti 2010 17:27

Skulle tro att det är rätt svårt att få nån spekulant på henne..även till ett mycket lågt pris, under skänkes kanske. Fö anser jag att du ska behålla henne, på det stora hela är hon väl helt OK!!! Puzz Syster. PS Snygg pokal!!!

 
Ingen bild

Lotta och Axa

18 augusti 2010 18:17

Ser framimot lite höstlugnt! så vi kan ängna oss åt lite härlig massage. Det behövs så mycket som du får släpa runt matte överallt...
GRATTIS till segern!

 
Helena

Helena

18 augusti 2010 20:13

Heja heja vi håller tummarna för SM!! Synd att matte skulle ställa till det sådär mitt i ditt paradnummer :-)

Du förresten om det är ovanligt med en springer på prispallen i elit måste det väl vara ännu ovanligare med en sån där cool rastahund :-) Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mervi och tjejerna

18 augusti 2010 21:15

GRATTIS! håller tummarna för SM vi också. Och måste få berätta att har varit ut på lydnadsplanen med en viss fröken " yrväder" och vi fixade hem en 1:a pris.
En stor kram till er alla från oss i V-ås.

 
Marie L

Marie L

19 augusti 2010 09:27

GRATTIS igen och extragrattis till placeringen på SM-listan va kul:-) See you soon!
kramar från oss tre

http://www.123minsida.se/minos

 
Marie & Wilda

Marie & Wilda

19 augusti 2010 14:14

Hejsan!
Grattis till en bra tävling! Fin placering på SM-listan oxå!! Lycka till med kommande tävlingar!
Kul att läsa i din blogg!
Kram Marie & Wilda (Minos-barn ;o)

http://www.marieshundsida.se

 
Petra

Petra

20 augusti 2010 09:34

Ni är helt suveränt duktiga :) Grattis igen och igen och ja man kan hålla på en evighet med dessa grattisar :)

Hälsningar från oss i Norr!

http://petraz.se

 
Ingen bild

Lena Olsson

20 augusti 2010 16:09

Supergrattis till ännu en etta i Elit!!! Nu är vi efter så det skriker! Men, vem vet...en vacker dag så ;-)
Kram Kram Lena och Springergrabbarna!!!

 
Jessica

Jessica

20 augusti 2010 16:31

Grattis!!:) Oj vad kul om det blev SM som grädde på moset:)
Väldans najs gotteskål det där:)

Kram!!

http://www.yrlabus.se

 
Axl & Ruby

Axl & Ruby

20 augusti 2010 19:13

SM det hade varit grejer det, på tal om grejer då kanske du får nått gott att lägga i den fina godisskålen :-) Trevlig Helg !

http://www.schnauzeraxl.se

 
Storolillnosarna o matte Kerstin

Storolillnosarna o matte Kerstin

20 augusti 2010 23:09

Ropen skalla: Vi vill se Lizzie på SM! Vi vill se Lizzie på SM!
Vilken tjusig godis-skål! Nu måste du fylla den med något - nå´ gott, kanske?

Och hörru du, behåll matte. Hon är nog i det stora hela ganska bra. Även en matte kan missa lite. Sitt o stå o ligg.. Det är lätt att blanda ihop lite. Och det där att tajma uppvärmning är inte alltid så himla lätt. Folk (medtävlande, alltså) är ju ofta så himla oberäkneliga.

Vi säger återigen ett fyrfalligt grattis till Elit-bucklan!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Arras o Aylaflocken

Arras o Aylaflocken

21 augusti 2010 08:15

STORT GRATTIS från oss här på västkusten, vad kul att det går så bra. Men Lizzie behåll matte, hon kan väl få ha den lilla felmarginalen vet ja. Önskar er en riktigt bra helg.

http://www.hoffearras.se

 
Ingen bild

Brollan

21 augusti 2010 09:44

Du är så duktigt du syrran :-) Brollan är så stolt så han nästan spricker

 
Ingen bild

ESSingarna

22 augusti 2010 14:39

GRATTIS!!! Snygg godisskål och vi håller med stor- och lillnosarna "Vi vill se Lizzie på SM"!!!!!!!
Behåll din matte, hon verkar bra att ha. Du får bara träna henne lite flitigare på alla oväntade moment under tävling.

Kramisar från ESSingarna

 
Mirre

Mirre

23 augusti 2010 00:17

Hellu där, allt bra?
kramar

http://myflowergirl.blogg.se

 
Kakan o Lassie

Kakan o Lassie

24 augusti 2010 10:06

GRATTIS! Du gör dig bra i guld! Nospussar från Lassie

http://collieflickan.blogspot.com

 
Mirre

Mirre

25 augusti 2010 20:50

Nämen sirru stortgrattis =D

Kramar

http://myflowergirl.blogg.se

 
Terese & Gus

Terese & Gus

26 augusti 2010 07:58

WOW vilken pokal! Men ännu större WOW till ert första pris och era fina poäng - klart det håller hela vägen till SM!!! Vore så himla häftigt!!

Hrm, ja det är inte lätt att vara matte ibland - mkt att hålla reda på..:) När jag fått samma skiften x 2 i fjärren så hade jag tur och fick våra bra skiften, så jag log och körde på..0:)

För vår del blir det Haninge den 9:e (vilket minne du har om Olandstrakten!)

Snart helg, skönt värre:) kram

http://www.brandwold.se

 
Lotta & Gilda

Lotta & Gilda

26 augusti 2010 16:55

Nämen det är ju inte klokt så KUUUUUUUL :)! och vad ni är duktiga!!!!!!!!! MASSA grattis till fina tävlingar och plats på kvallistan!!!!!
Kraaaaam på er!
Ps. Du får gärna smaka ;) Ds.

http://minflock.com

 
Jennie, Felix & Robin

Jennie, Felix & Robin

27 augusti 2010 16:13

Nämen ni är ju för duktiga... har ni varit ute och "härjat" igen!! ;-D JÄTTEGRATTIS! Och det är väl klart att ni ska till SM! :-D

Och monstergrabbarna hälsar till Lizzie: "Behåll din matte!!! Vår matte har inte ens lärt oss ettans moment ordentligt än, den du!!" ;-)

http://springer.ejneroos.se

 
Arras o Aylaflocken

Arras o Aylaflocken

28 augusti 2010 08:02

Fortfarande en vacker brud med buckla i mun. Ha en bra helg, här käns som hösten är kommen

http://www.hoffearras.se

 
Karin, Wilma och Miso

Karin, Wilma och Miso

28 augusti 2010 08:43

Vi går ner i brygga och applåderar! Ni är så duktiga, och jag tycker inte du behöver vara allt för hård på matte. Ni ger och tar. Ett perfekt team! SM!!! :-)

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Marie med flock

Marie med flock

28 augusti 2010 13:51

Ja du Lizzie...Vi blev bra förvånade att se dej ute med husse o cykeln där på morgonkvisten i stan...Kram

http://www.123minsida.se/mariesflock

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards