Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2009

Fastnade på bild ...

Av Lizzie - 21 augusti 2009 12:13


gjorde vi ju redan i fjol hos fotografen Cecilia Dykert, och så här blev resultatet då !

Alltså när vi fortfarande hade freestyle i tankarna, innan vi (tills vidare .. ) övergav den tanken och istället ägnar oss åt rätt så  free style de gånger vi tävlar lydnad ;)))

            


I går var det så dax för ny fotografering, men allra först måste ju jag bli av med min sommarlook ( = Läs virvelmarsvinsstuk .. ) vilket vi löste genom att ringa till Lotta på Hagby Hundtrim och fråga om hon kunde trolla .. bort mitt överskott av  "päls" alltså ...  !!


Glada i hågarna ( eller hur det nu heter när man är två .. ) drog matte och jag iväg utåt Vängehållet, och under över alla under :-))) Lotta kunde trolla ... , så nu behöver inte syrran Nessie med matte skratta åt oss längre ( Nessie var ju nytrimmad sist vi " lunsade " på vanlig plats ; alltså storskogen med samma namn ) för nu ser jag faktiskt ut som en spaniel !!!


Efter en trevlig lekstund med Axa ( Lottas mysiga ungtik av samma ras som Lassie ) packade så matte in oss i Wiggo ( min bil alltså ) och inte vet jag om han kände sig nytrimmad han oxå, för tydligen hade han om man så säger " lite för mycket spring i benen " eller så hade matte glömt att byta till ett något tunnare bett .. för plötsligt sa matte nåt, som jag kanske inte ska återge här .. :-(((


Vadå fastna på bild ??? Bildbevis ??? Jag såg ingen fotograf ... :(((  Jaså, sån kamera .. * harkl * !

Matte vill visst inte lösa ut det fotot, så därför får ni hålla till godo med fjolårsfotot ! Hon tror nämligen inte att Farbrorn på P nöjer sig med förklaringen att ägaren av bilen satt säkert inburad längst bak i bilen ... även om vi kan visa ett gammalt bildbevis på det oxå ... :-(((


             


            Ha nu en som vanligt (h)underbar helg alla ni ute i rymden !!


           // Lizzie


PS Glömde att berätta om inledningen på dagen, för när matte kom tillbaka efter sin Kraftkälleträning, så var hon stolt som en tupp och berättade för husse att hon minsann " sparat in " några tusen åt flocken, genom att inte hamna hos de där farbröderna på P, som stod med rörlig kamera och fotade alla som överskred de där trettio kilometrarna utanför Vaksalaskolan ... så nu försöker hon påstå att udda blev jämnt .. ;)  Inte för att jag fattade vad hon menade, men jag är ju förstås inte lika duktig i matte som min matte ;)))


Till mattes försvar måste jag iaf säga att jag vet att hon normalt är jättenoga med att hålla hastighetsgränserna ! DS



 
 
Ingen bild

ESSingarne

21 augusti 2009 13:50

Aj då, men nu får ju de som börjar på P något vackert att titta på.
Kramizar från Almi och Erk

 
lotta  med Juni ,C0la

lotta med Juni ,C0la

21 augusti 2009 14:40

å nej ..håller med Essingarna..haha kanske e det min (nåja colas;))uppfödare..både hon o mannen e sådana som börjar på P ;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

21 augusti 2009 16:05

Eftersom stollare vanligtvis och jag i synnerlighet för det mesta ser ut som ett gehu, så tycker min matte att det inte ens är värt att kosta på någon proffsfotografering :-( Men om hon någon gång ens skulle bry sig om att ansa mina öron eller borsta mig så kanske hon skulle se vilken liten pärla som döljer sig bakom de buskiga öronen :-)

Idag blåste det minsann så öronen stod rakt ut. Tur att vi har en stabilare båt nu, i vår gamla mälar-30:ā hade det blivit blött :-) Men jag är ju smart, låg skönt på inte mindre än 5 dynor, hade faktiskt nästan hela sittbrunnen för mig själv. 10 m/s och säkert 12-15 i byarna. Men soligt och skönt.

Kram

/Wilma

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Pernilla

Pernilla

21 augusti 2009 16:58

Nämen skit oxå! Sånna kameror ska man akta sig för, för dom är så dyra att passera.
Du log väl ordentligt så farbor P blir förblindad av din skönhet, nyfrisserad och allt som du är, så han bara råkar hoppa över bilden. ;)
Trevlig helg!

http://www.labradaren.se

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

21 augusti 2009 18:25

Tack och bock för gratulationer. Vad jag vet så är det bara en tävling till inplanerad sedan får det bli paus oavsett hur det går på den. Matte tror att det är bra att inte tävla så ofta plus att hon blir ju sååååå himla nervös. Jag däremot, jag är cool som bara den.

Man ska verkligen akta sig så att man inte blir av med sina väl förtjänta slantar, min matte kör också för fort då och då...men hon försöker tänka på att hålla hastigheten :)


/Pebbels

http://hundtraningen.blogspot.com

 
brollan

brollan

21 augusti 2009 19:00

Haha!! Ja så kan det gå säger min matte som tidligen också har "åkt dit"??? !! ;-) Men som sagt var då får väll polisen nått snyggt på bild i alla fall :-)
kram brollan

http://drevteamets.se

 
Helena

Helena

21 augusti 2009 20:43

Åh varför övergav ni freestylekarriären....ni är ju jättefina!! Det tycker säkert farbror Blå att din matte är också nr hon ler mot dem på bilden :) Eller hon kanske inte såg så glad ut....mer lik en fågelholk eller? Men det var ju tur att hon sparade in på fotopapper imorse så det inte blev två foton på samma dag :) Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Arras o Aylaflocken

Arras o Aylaflocken

22 augusti 2009 20:04

Vilken tur att matte inte fick böter utan klarade sig. Skulle inte matte vara med på fotot?
Nu har vi uppdaterat och hussen hälsar att han har ingen GPS eller radar då skulle det bli spannavis av gulingar men man får vara glad för det lilla vad han nu menar med det.

http://www.hoffearras.se

 
Ingen bild

Mirre

22 augusti 2009 20:33

Hej vad spännande, är verkligen nyfiken på fotona på er igen ;) det vart ju suuuperfina sist. Sicken tur att ni kunnde trolla med stighelmer looken =) kram

 
Halvsyster Rusa med matte

Halvsyster Rusa med matte

22 augusti 2009 21:58

Åh, vilken fin syrra det kom fram under pälsen.... ;-) Skulle nog behöva få en omgång själv.... och min morsa Fina.... hoppsan. Hon ser ut som att hon har suttit med papiljotter i öronen. Men - så är det när matte har kört sönder trimmern och inte haft varken råd eller tid att köpa en ny. YES säger vi!!! Att stå på det där bordet - det är inge´ kul alls!!! Nej, fram för ett nytt mode typ hippies på 60-talet - långt hår och fritt leverne!! Upp till kamp!!!
KRAMISAR från oss alla, syrran Rusa och flock

http://annalenamedhundar.bloggproffs.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

23 augusti 2009 20:57

Nyss hemkomna från en härlig segling. Lite regnigt på lördagen, men då är det ju bra att det finns böcker och korsord :-) Matte tog sig dessutom en rejäl tupplur under duntäcket mitt på dagen medans regnet smattrade på rufftaket.

kram

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Anna-Lena

Anna-Lena

24 augusti 2009 12:06

Fick efteranmäla!
KRAM, A-L

http://annalenamedhundar.bloggproffs.se

 
Lassie Kakan o Erk

Lassie Kakan o Erk

24 augusti 2009 12:59

Oj oj vad ni blir bra på bild!
En annan som blir bra på bild är Erk, jag har fått en nytagen en som Erk har lagt på min blogg tillsammans med en berättelse om helgens framgång i vänstervarvet

http://collieflickan.blogspot.com

 
Jessica

Jessica

24 augusti 2009 19:12

Vissa typer av foton kan man kanske vara utan *s*

Ska bli kul att se dom riktiga nytagna fotona såklart:)

http://www.yrlabus.se

 
Ingen bild

Lotta och Axa

26 augusti 2009 09:18

Lite sen komentar!! har haft annat att tänka på.Det vore ju bra om jag kunde trolla bort
annat än hår eller?? Idag när du kommer för
massage ska jag prata lite extra med din matte om hur man ska köra på vägarna här ute på landet. ses/Lotta

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards