Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2009

Höghöjdsträning i dubbel bemärkelse ...

Av Lizzie - 1 augusti 2009 08:23


Åtminstone känns det som om man ibland svävar högt ovan molnen trots att vi "bara" befinner oss drygt 500 meter över havet bland de " Gröna klitterna " ;)) men för att tillhöra släktet spaniel så lever jag iaf på ett högre hopp än vad som behövs enligt reglerna *s* ,  ( Enligt lydnadsreglerna alltså, för då räcker det ju för min del med 50 cm som hinderhöjd  ) för hoppet är som bekant det jag oftast lever på :-)))


     


Efter en härlig vecka blandat med både rätt så fria " övningar " och mera inrutade sådana, så är vi  om man så säger åter online ... ;))) 


Den här gången fick lilla laptoppen ju inte ens följa med upp till Dalom, för om kommunicerbarheten över nätet kan man ha rätt många synpunkter .. :((((  och vi har alltså ( som nån undrade över .. ) inte emigrerat, men om jag förstått saken rätt, så är det fler än vi som haft / har bloggtorka i sommar :-)) !!


Helgen tänkte jag iaf bl a ägna åt att försöka " läsa ikapp " vad ni andra ( som jag inte fått direktrapport ifrån då  .. ) ägnat er åt de senaste veckorna !!


Sen måste jag berätta nåt himla kul, för dagen innan vi skulle åka hem blev vi påminda om att fågeljakten börjar om ca tre veckor, och då ska lilla jag få vara med och i första hand " jobba som retriever " för det har jag blivit lovad av en till "oss närboende",  som har rätt så stora jaktmarker *s* , så nu får jag ju jobba på med det gripande arbetet att försöka greppa rätt, för att knipa en ripa är bl a  visst det som eventuellt kan tänkas " stå på menyn " i början av hösten !!!


     


Senare på hösten kan det ju även bli med en viss fasa det skulle kunna bli en fjäder i hatten från en tjäder ... men för mej låter nog fasan bättre .. även om man då visst kan få räkna med att även fasaner tydligen kan " täcka marken " rätt snabbt  ( istället för att direkt gå upp och pröva sina vingar alltså .. )  så det gäller nog också att träna på .. om man hoppas på att rätta stöten på nån sån fasansfull fågel få in då ... ;)))


Har´e gott och hoppas att vi ses och / eller hörs snart !!


Hej hopp !


// Lizzie


 
 
Karin och wilma

Karin och wilma

1 augusti 2009 13:37

För att det är ankringsförbud?

Ser fantastiskt ut med höghöjdsträning och trädtoppar och sjöar i bakgrunden. Vi har också haft lite bloggtorka. Nu regnar det så att man knappt ser handen framför sig så inte heller nu har vi det på det torra fast vi lämnat sjön för ett tag.

Visst är det härligt med sjöliv när man kan bjuda på lite underhållning och spänning :-)

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
lOTTA

lOTTA

1 augusti 2009 19:47

vi har saknat er:)ni verkar ha et så fint däruppe iallafall..och det är ju huvudsaken:)vad synd att vi inte ses i västerås..men vad kul att ni också ska tävla ..då ska jag minsann hålla tummarna:)å så kul att leka retriver..DET måste vi få rapport om :):)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Brollan

Brollan

1 augusti 2009 19:50

Vad härligt du verkar ha haft det "där borta" ;-)Vad KUL med fågeljakt, det är ju inte långt bort nu, så då får ni väll dra till Dalom snart igen då :-))
Kram brollan

http://drevteamets.se

 
Marie L

Marie L

1 augusti 2009 21:11

Vilken fantastiskt fin jaktbild! Tack för idag.... än så länge är det lugnt ("insideinformation").
Ha en fortsatt skön helg!

http://www.123minsida.se/Minos

 
Anna & Wilma

Anna & Wilma

2 augusti 2009 01:16

Tjenixen!
Nu blir du väll överaskad :) Jodå vi lever allihop, men har som du förstår prioriterat bort bloggandet...
Vill skicka er alla en sommarhälsning och meddela att jag tänkte på er när vi nu äntligen kom ut på sjön igen.
Vad spännande att ni skall JAGA! Oj vad jag saknar jakttränandet/tävlandet, får se om det löser sig. Lycka till med allt. KRAM

http://www.blogtown.se/blog.php?id=Rimfrost

 
Helena & Vilja & Tina

Helena & Vilja & Tina

2 augusti 2009 09:25

Härligt med semester men det tar slut så fort :) Kul att få agera retriever. Vilja kanske skall få vara med och jaga canadagäss.....och de är STORA! Synd att vi inte ses i Västerås...hade varit kul att samla hela blogg gänget :) Må så gott! Kramar!

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ESSingarna

2 augusti 2009 09:34

Hej snygging!
Låter härligt med jakten, vi är helt övertygade att det kommer att gå galant att knipa en ripa eller två. I går fick vi av en händelse syn på ditt namn i Hundsport, då du var ute och gjorde reklam för oss ESS.

Kramar från Almi och Erk

 
Terese & Gus

Terese & Gus

2 augusti 2009 10:13

Välkommen hem igen:)

Häftigt att rycka in som retriver, kommer du klara med glans!:D

När blir nästa tävling? man kan ju inte bara flänga runt i skogen, man ska ju visa att man är dresserad också, och det ska tydligen göras på gräsmattor..;)

Tack snälla för grattis!

http://brandwold.se

 
stin@

stin@

2 augusti 2009 21:12

Välkommen tillbaka!
Så kul att få vara med på riktig jakt!
Den 22 juli var vi i Dalom!! Bara en dag men vi hann se o göra massor!!!

http://www.tansandtins.se

 
Arras o Aylaflocken

Arras o Aylaflocken

3 augusti 2009 11:01

OJOJ skall det bli jaktfröken av tjejen, vi håller tummarna för debuten i så fall. Slut på semestern, träning och allt tar vid, bara vi blir av med turisterna så skall vi med få jobba säger matte, kusten är invaderad ännu men de reser väl hem snart. Ha det bra

http://www.hoffearras.se

 
Storolillnosarna

Storolillnosarna

3 augusti 2009 13:46

Det var väldans vad du flänger runt! Ena stunden på Splash-kartongen, nästa stund uppe i Dalom och nu ska du ut till skogen också som en RIKTIG jakthund å leka retriever!!

Du ska sitta hemma vid datorn å roa oss! ;)))

Glada svansviftningar

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Lassie o Kakan

Lassie o Kakan

3 augusti 2009 18:34

Hej Lizzie, jag såg att det stod om dig o matte i hundsport, tänk att jag är bekant med en sån kändis minsann!
Själv har jag också varit på träningsläger, om än på en helt annan nivå än du, men nånstans ska man ju börja ;-)
Nospussar från Lassie

http://collieflickan.blogspot.com

 
Kristin

Kristin

3 augusti 2009 20:09

Vilka underbara bilder! :)

Ne ne, vet inte om du läst de skyddade inläggen men jag inväntar en liten valpis. Om 2,5 vecka kommer hon hem minsann... En liten schäfer tik från Molars kennel så det ska verkligen bli roligt.

Kram kram

http://www.warnbring.se

 
Ingen bild

Mirre

3 augusti 2009 21:05

Hellu där, det e bara bra att man har lite ikkeddator tid minsann ;) för det är skönt att ta paus från den emellanåt.. Tror de flesta har bloggtorka nu hehe..

Låter som ni haft det superbra minsann :0)! JA Eukanuba är verkligen ett bra foder som jag tänker fortsätta med ett tag nu ;)

Sköt om er Kram

 
Carolina & Latte

Carolina & Latte

4 augusti 2009 10:03

Hej på dig, Lizzie!
Det var ett tag sedan, kul att höra från dig. Tack Lizzie för att du tyckte om min klippning, matte säger att det snart är dags igen! Men fattar inte! Tror hon vi ska på utställning eller? Oj vad du hoppar högt du... Superfina bilder som vanligt med snygga kanter:-)

Kram,

//Lattisen:-)

http://carolatte.webb.se

 
Agneta & Tyra

Agneta & Tyra

4 augusti 2009 11:37

Hej!

Hittade hit via juni och colas blogg. Vilka fina jaktbilder och kanonfint hopp över hindret. Verkligen vackert!

Hoppas ni haft en skön sommar och att det blir en höst full av jakt för dig!

Kramar

/Agneta & Tyra

http://www.nogg.se/tyra

 
Ingen bild

Tjejerna

4 augusti 2009 15:34

Hejsan! Välkommna tillbaka från böjade blå eller från stygan dom ni också har varit i.
Jo då lite träningsugna är vi men lite, vet inte vad den har tagit vägen ja inte hundarnas men mitt sug efter träning är lika med noll just nu, kan vara att det har hänt lite saker här hemma som har tagit mer engeri än vad jag hade räknat med. Men visst vill vi träffa er i allefall fast det inte blir någon träning för våran del , så hoppas att vi kan höras och komma överens om någon helg! för nu har ju jag börjat att jobba igen så kan inte träffa er på vardagen.
Kram och förhoppningsvis så kan vi träffas snart.
Tjejerna+ matte

 
Elenor och Zidane

Elenor och Zidane

4 augusti 2009 23:04

Åh vad spännande med fågeljakter live!!!! Vilken tur du har...Zidanes tass verkar inte göra så ont idag i alla fall. Nu är det bara att hoppas på det bästa. Tack för omtanken. Kram kram

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

5 augusti 2009 11:18

Min stollare var väldigt billig igår. Hon går upp i stress så att hon börjar att skrika. Hon slutar att lyssna och är skitjobbig, jag tycker att jag har jobbat så mycket med detta men ibland undrar jag. Det är så otroligt frustrerande och tålamodskrävande, och det känner Wilma naturligtvis.

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Vicke

Vicke

5 augusti 2009 17:17

tack för dina rader, det kommer att dyka upp massor med nya bilder framöver i min blogg

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?ar

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

6 augusti 2009 00:21

Jo det är som du säger, livlig, alert och väldigt lättstörd.

Ha det så bra på havet, vi skulle också ha gett oss ut nu i helgen, men det blir krabbgång på torra land istället.

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Gunilla med Vovvar

Gunilla med Vovvar

6 augusti 2009 10:26

Halloj tack för Gratulationerna, vilka helt fantastiska biler ni har på lilla Lizzie
Lycka till med Tävlandet
Hälsningar Släktingarna från Sundsvall

http://www.cheekcharms.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ESSingarna

6 augusti 2009 11:06

Rapportsökspår låter underbart. Vi anmäler oss direkt.

Kramizar Almi och Erk

 
Ingen bild

Nessie

6 augusti 2009 12:40

LYDNADSREGLER , det måste väl va ett av svenskans tristaste ord som får nackhåren att resa sej på Syster Nessie som skickar en puzz och hoppas att ej Lunsenförbud har utfärdatsefter gårkvällens prommis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards