Lizzieonline ..

Direktlänk till inlägg 19 april 2011

På gönbete ...

Av Lizzie - 19 april 2011 07:45

kan man nog i dubbel bemärkelse säga att jag var i går ... eftersom det nu var snöfritt på planerna hos Sniffa och Spej, dit Zäta och jag åkte med våra respektive mattar i går kväll för att bli "rörligt förevigade" av Sanna ...   !!



Lite vääääl rörligt om du frågar min matte kanske *fniss* för hon tog sig för pannan och konstaterade att hon nog gjorde ett mycket klokt val att inte starta i Alunda i lördags med en mycket ringrostig galenpanna ( läs helvild , mattes anm !!! ) som tyckte att det var himla skoj att få äntligen få känna GRÄS under tassarna ...   !


Fria följet ( långt ff ) som i vanlig ordning var just fritt ...   såg iaf enligt matte bättre ut på "film" än hon tyckte att det kändes när det sas pågick .. och att jag sköter min del av inkallning med ställande och läggande bättre än matte, ( som tycker att det är såååå svårt att få till tajmingen så att jag stannar resp lägger mej vid exakt rätt punkt ... ) var väl heller inte så otippat, men så kom dagens stora överraskning ....  Läs ruuuuuutan ...


Matte hade " för säkerhets skull " lagt min egen targetmusmatta mitt i rutan, så att hon skulle kunna hojta stå precis när jag skulle landa på den ( mattan alltså .. ) men tji fick matte, för jag tänkte lixom hoppa över det där med att stanna i rutan, så när matte tjoade sitt STÅ så nitade jag samtidigt som jag gör en helomvändning och inte ställer mej utan slänger mej ner i typ lekställning ...   !!

Hmm, jaja vi gör väl om då tänkte matte och jag sprang så gräset yrde och upprepade det snygga "lappkastet" och hamnade så fint på mage i gröngräset *s* !!

Men då såg jag på matte att det började närma sig boka ny tid för att tona håret ...   så körde jag det mer  normala stuket tredje gången, och konstaterade bara att otack är världens lön ..     och jag som bara skulle visa mej på styva linan och impa på matte att jag trots lång vinter kom ihåg heeela momentet ...   !!

Nu hinner jag inte skriva mera för matte ska visst iväg på nåt, så husse och jag drar iväg på våran morgonprommis, och ev återkommer jag ikväll ...

Hej hopp !!

// Lizzie

PS Bilden togs när Zaffran och jag var på läger hos Kenth och Niina för några år sedan, men gräset var iaf väldans grönt och skönt även i går kväll !! DS



 
 
Ingen bild

Zäta

19 april 2011 09:02

Zäta tyckte Lizzie var duktig!! Zätas idol, faktiskt...

 
Maria på simmet

Maria på simmet

19 april 2011 09:02

Härligt med träning!!! Var är filmen då?!?! Får man titta på den tro?!?!

http://www.uppsalahundsim.se

 
Ingen bild

ESSingarna med flock

19 april 2011 10:25

Vi håller tummarna för kommande stordåd.

Kramizar från ESSingarna

 
Storolillnosarna m matte

Storolillnosarna m matte

19 april 2011 10:32

Ja, var är filmsnutten?!!!!

Visst är det kul att åter få känna göngräset (!) ;) under tassarna! Men vi begriper inte varför din matte är så himla petig. Du ville väl bara visa lite nya olika varianter av ruuuuutan. Vad är det för fel på att visa upp lite innovation på ett gammalt beprövat lydnadsmoment? Utveckling, säger vi! Och matte håller med här i bakgrunden.

Glada svansviftningar!

PS. Gromit hälsar att hans första agilitytävling för säsongen är i dina trakter, rättare sagt på Olandstraktens BK. Den 1:a maj kommer han demonstrera sina nya färdigheter. (Äh! Det kommer nog bli som vanligt: Fullt ös med galen vilt bjäbbande Grompa med matte desperat gapande efter. mattes kommm.)DS.

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Ingen bild

Marie o Xit

19 april 2011 10:36

Häääärligt med träning på gröngräs!!! :)
Xit har full förståelse för dig Lizzie....sååååå kul att träna på bar mark och gräs igen och vad gör det då om det blir "fort men fel" men i alla fall "fort" .... hmmmmm ...... petiga mattar tycker jag :)
Vi fortsätter hålla alla tummar, tår, tassar, klor och naglar för er :)
Kramen ♥

 
Rudi

Rudi

19 april 2011 14:35

Improvisationer lönar sig nästan aldrig, det har jag märkt också. Nä ,stelbent och rutinmässigt ska det vara tydligen. Fast det är bra att det är fart i dig, hälsar matten, som tycker att jag redan lagt mig till med sommar-sävligheten. Puss på dig snygging!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Karin & co

Karin & co

19 april 2011 21:20

Var är utrymmet för improvisation?!! Själv hittar jag på vartefter hela tiden. Min matte skakar bara på huvudet och undrar vad jag håller på med. Släpp loss matte, brukar jag säga. Men hon blir bara mer och mer fyrkantig ju mer jag freestylar???

/Wilmenlund

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Jenny o Dio

Jenny o Dio

19 april 2011 22:44

Heja på Lizzie! Improvisationer är kul, fastän mattarna inte alltid har samma humor... Men det finns ju som sagt fina hårfärg på burk till dom :)

http://www.diosblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Nessie

20 april 2011 08:32

AjAJ, rutdags igen, men det är ju ruter i dej så stå på dej! Puzz Nessie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 20 april 2016 18:30

 är nu efter tre år löst och priset "återfunnet", så alltså lika många år som jag hade erövrat det av Monika Jansson skänkta vandringspriset till Årets Lydnadshund ; lika många år tog det innan jag nu äntligen fått skriva in mej i rullorna.   All...

Av Lizzie - 3 februari 2016 13:09

Jag har ju haft synpunkter på att det bara är lilla Knasan ( Numera även kallad Blondie ;-) vilket då alltså inte beror på hennes hårfärg ...   ) som fått hänga med matte på kuliga saker   ... som tex vet jag att hon återigen ska få vara med på en Ni...

Av Lizzie - 22 januari 2016 19:37

I dag firar Lilla Knasan sin niomånadersdag .... och ska man sammanfatta de sju månader hon tillbringat hos oss, så kan man väl säga att det antagligen finns en anledning till att hon fortfarande inte fått nåt annat "namn" och att det kanske beror på...

Av Lizzie - 21 januari 2016 14:34

antar jag att han den där Kungen av Snö tyckte när han under nyårshelgen lassade ner en himla massa snö och kyla med för den delen ...    I vanlig ordning ville ju jag ha "stenkoll" på läget redan första dan det kommit ner lite mera vitt och ffa my...

Av Lizzie - 20 januari 2016 15:30

 kan man lugnt säga att den lilla Knasan tar sig fram, och eftersom det här med att skriva ikapp mest skulle handla om just hennes intåg i flocken så tar jag väl och bjuder på några rader till om henne då ...    Matte fick ju tidigt en förfrågan om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards